Τρίτη 25 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
Βίαιη εκδίωξη των μαθητών από τη βασική εκπαίδευση
  •  Τον  ταξικό επιλεκτικό χαρακτήρα του λυκείου,  δείχνουν τα στοιχεία από τα αποτελέσματα των εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα η ΟΛΜΕ
  •  Πενταπλασιάστηκε η μαθητική διαρροή από την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μέχρι σήμερα

Τραγικά διαγράφονται τα αποτελέσματα της «μεταρρύθμισης» μετά το τέλος του εξεταστικού μαραθωνίου στη Β` και Γ` τάξη του «ενιαίου» λυκείου. Χτες, η ΟΛΜΕ παρουσίασε στοιχεία για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας, σύμφωνα με τα οποία το ποσοστό μαθητών που απορρίπτονται στη Β` Λυκείου, φτάνει σύμφωνα με τα διαθέσιμα στην ΟΛΜΕ στοιχεία το 18,3% ενώ αναδεικνύεται η ταξικότητα της «μεταρρύθμισης» και η επιλογή της κυβέρνησης για συρρίκνωση του αριθμού αποφοίτων λυκείου.

Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι πριν την εφαρμογή της μεταρρύθμισης έπαιρναν απολυτήριο λυκείου οι εννέα στους 10 μαθητές ενώ σήμερα με δυσκολία αποφοιτά ο ένας στους δύο.

Τα αποτελέσματα, που όπως δήλωναν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, ξεπερνούν ακόμα και τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, δείχνουν ότι στην Α` Λυκείου απορρίπτεται το 6,8% των μαθητών, στη Β` Λυκείου το 18,3% και στη Γ` Λυκείου το 3,6% των μαθητών (Πίνακας 1), κάτι που είναι αναμενόμενο καθώς ήδη πέρσι πολλοί από τους συμμαθητές τους είχαν απορριφθεί. Το μεγάλο ποσοστό απόρριψης στη Β` Λυκείου φαίνεται να συγκεντρώνεται στα σχολεία της περιφέρειας καθώς το ποσοστό χωρίς να συνυπολογίζονται τα σχολεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης, φτάνει το 19,3%.

Η γεωγραφία της απόρριψης


Το ποσοστό απόρριψης στις εργατικές συνοικίες του λεκανοπεδίου και στις απομακρυσμένες περιοχές της Αττικής (Ελευσίνα, Μέγαρα, Αγ. Βαρβάρα, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Αιγάλεω, Πέραμα, Νίκαια, Ερυθραί, Μαραθώνα) κυμαίνεται από 20-45% ενώ στις αναβαθμισμένες περιοχές των βορείων συνοικιών (Βάρη, Διόνυσος, Πεντέλη, Π. Ψυχικό, Χαλάνδρι, Βριλήσια, Παπάγου, Μελίσσια) τα ποσοστά κυμαίνονται από 2% μέχρι 10,4%.(Διάγραμμα 1 και Διάγραμμα 2)

Σε ό,τι αφορά την εικόνα σε όλη τη χώρα, πρώτη σε ποσοστά απορριπτέων είναι η Κέρκυρα με 33,3% στη Β` Λυκείου. Σε ό,τι αφορά τη Γ` Λυκείου, ο Νομός Δυτικής Αττικής έρχεται πρώτος σε ποσοστά απορριπτέων με 11,6%. Επίσης φαίνεται ότι σε 73 λύκεια απομακρυσμένων ή ορεινών περιοχών, το ποσοστό απορριπτέων της Β` Λυκείου φτάνει στο 47,2%.

Διάσταση παρατηρείται στα αποτελέσματα και μέσα στον ίδιο νομό με μεγαλύτερα ποσοστά στην περιφέρεια. Καταγράφοντας τους νομούς με τη μεγαλύτερη διαφορά στο ποσοστό απόρριψης μεταξύ πρωτεύουσας και περιφερειακών, η ΟΛΜΕ διαπιστώνει ότι αυτή φτάνει μέχρι και το 38,6% στο Νομό Ευρυτανίας ενώ ακολουθεί η Ξάνθη με «ψαλίδα» που φτάνει το 26,6%. Και ενώ τα αποτελέσματα της Β` Λυκείου στις πρωτεύουσες νομών δείχνουν ποσοστό απόρριψης 16,5% στις αντίστοιχες περιφέρειες φτάνει το 23,5%


Η πρώτη χρονιά πλήρους εφαρμογής της «μεταρρύθμισης» έχει να επιδείξει τα μεγαλύτερα ποσοστά απόρριψης μαθητών της τελευταίας 8ετίας καθώς ενώ ο μέσος όρος απόρριψης σε όλες τις τάξεις του λυκείου, τα προηγούμενα χρόνια ήταν 4,04% τα δύο τελευταία χρόνια το ποσοστό έχει εκτιναχτεί στο 9,83% (Διάγραμμα 3). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΟΛΜΕ, στη Β` λυκείου φέτος η αποτυχία κυμαίνεται στο 18,3% (Διάγραμμα 4) ενώ πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 11,52% ενώ στη Γ` λυκείου το ποσοστό είναι 3,6% έναντι 2,03% πέρσι.

Μαθητική διαρροή

Η ΟΛΜΕ προσδιορίζει το ποσοστό μαθητικής διαρροής από το λύκειο τη σχολική χρονιά που πέρασε σε 42,65% ενώ πριν την εφαρμογή της μεταρρύθμισης ήταν 9,23% (Πίνακας 2). Τα στοιχεία είναι ακριβώς αυτά που δημοσιοποίησε η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ μετά από την επεξεργασία στοιχείων της ΕΣΥΕ.

Τα στοιχεία της ΟΛΜΕ δείχνουν επίσης τη στροφή των μαθητών προς την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση σε βάρος της γενικής παιδείας, μια στροφή που γίνεται βίαια μέσα από τον ταξικά επιλεκτικό μηχανισμό της «μεταρρύθμισης». Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα ΤΕΕ, η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι οι εξαγγελίες που έγιναν πριν ένα μήνα περίπου από το υπουργείο Παιδείας για χρηματοδότησή τους με κοινοτικά κονδύλια, αναδιαμόρφωση ειδικοτήτων και προμήθεια βιβλίων, δε δίνουν διέξοδο καθώς δεν αντιμετωπίζεται το υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα που είναι ότι δεν ανήκουν στη λυκειακή βαθμίδα. Η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι η κατάργηση ειδικοτήτων έγινε αυθαίρετα ενώ σε ό,τι αφορά τα βιβλία, τονίζει πως για το 50% από αυτά δεν έχει γίνει ακόμα ούτε καν προκήρυξη για τη συγγραφή τους.

Να καταργηθεί


Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ παρουσιάζοντας τα παραπάνω στοιχεία χαρακτήρισαν τη «μεταρρύθμιση» ως οπισθοδρόμηση στα εκπαιδευτικά πράγματα, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «η μεταρρύθμιση δεν αντιμεταρρυθμίζεται, ανατρέπεται». Χαρακτήρισαν το εξεταστικό σύστημα κοινωνικά άδικο και παιδαγωγικά αναξιόπιστο ενώ υπογράμμισαν ότι ακυρώνεται ο μορφωτικός ρόλος του σχολείου. Η ΟΛΜΕ επισήμανε ότι ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, περίπου 150 λύκεια σε ολόκληρη τη χώρα οδηγούνται σε μαρασμό ή κλείσιμο, κυρίως σε ακριτικές, ορεινές περιοχές, σε νησιά και εργατικές συνοικίες της Αθήνας. Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας κάλεσαν επανειλημμένα το υπουργείο Παιδείας να πάρει θέση για τα προβλήματα που η πολιτική του δημιούργησε, αφού δημοσιοποιήσει τα πλήρη στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των εξετάσεων.

Οι εκπρόσωποι των καθηγητών επανέλαβαν τα αιτήματα για κατάργηση των νόμων, των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β` και Γ` λυκείου και αποδέσμευση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, επαναφορά του θεσμού των επανεξεταστέων κ.ά.




Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ