Λευκά: Ργ2, Ιγ4, Ιε5, Αα3, Αε8
Στρ. ε4, η5 (7)
Μαύρα: Ρδ4, Στρ. ε6 (2)
Σε τρεις (3) κινήσεις θα καταφέρουν ματ τα λευκά, που έχουν και την κίνηση. Σε αυτό θα βοηθήσουν (ακίνητοι), οι ίπποι που ελέγχουν στο κέντρο 8 μαύρα και 8 λευκά τετράγωνα και φυσικά η αρμονία των δύο αξιωματικών που πλησιάζουν τον αντίπαλο βασιλιά σε απόσταση αναπνοής.
Αφού κάνουμε την εκτίμησή μας στη σκακιέρα, έχουμε: 1. Αγ1! Ργ5 2. Αγ6 Ρδ4 3. Αε3 ματ (στο 2... Ρβ4 υπάρχει το 3. Αα3 ματ. )
Αν 1... Ρχε4 2. Αε3 Ρζ5 3. Αη6 ματ. (Στο 2... Ρδ5 υπάρχει το 3. Αγ6+ματ).
ΝΤ. ΝΤΕΣΜΟΡ 1916
Από τις σπάνιες περιπτώσεις, όπου ο αντίπαλος βασιλιάς βρίσκεται στη γωνία περιτριγυρισμένος από "εχθρικά" κομμάτια. Ποια κομμάτια βοηθούν και ποια εμποδίζουν; Αυτό θα σας βοηθήσει να κάνετε ματ σε (3) τρεις κινήσεις.Παίζουν τα λευκά
Λευκά: Ργ1, Βδ2, Πδ3, Πη2, Ιη1,
Στρ. δ4, θ2, θ3 (8)
Μαύρα: Ρθ1, Ιγ3 (2)