Παρασκευή 4 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΟΦΤΕΞ - ΛΑΡΚΟ - ΑΥΛΙΔΑ
Μετά τις δημοτικές τα... μαντάτα

Αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές αναμένεται να σταλεί ο... λογαριασμός από την κυβέρνηση προς τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων ΛΑΡΚΟ, ΣΟΦΤΕΞ και Ναυπηγεία Αυλίδας. Προς το παρόν, θα συνεχίσει την πολιτική εγκατάλειψης και υπονόμευσης των επιχειρήσεων. Αυτό προκύπτει από ανεπίσημες δηλώσεις παραγόντων του υπουργείου Ανάπτυξης, οι οποίοι δεν αποκλείουν ακόμη και την περίπτωση να κλείσουν κάποιες επιχειρήσεις, στην περίπτωση που δεν ευοδώσουν- όπως λένε - τα σχέδια της ιδιωτικοποίησής τους. Στόχος είναι αναμφίβολα όπως αποδεικνύεται και από την πολιτική που εφαρμόζεται στις παραπάνω επιχειρήσεις, αλλά και από την πορεία άλλων επιχειρήσεων που βρίσκονταν υπό τον έλεγχο του δημοσίου, η εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων, που σημαίνει ότι κατ' επιταγή τους θα προχωρήσει είτε στην εκποίηση είτε στον αφανισμό τους. Ηδη στα πλαίσια αυτά στη ΣΟΦΤΕΞ σταμάτησαν οι μηχανές, στη ΛΑΡΚΟ η εξόρυξη, ενώ τα Ναυπηγεία Αυλίδας βρίσκονται υπό την ομηρία του Λελάκη. Αντιδρώντας στα σχέδια αυτά οι εργαζόμενοι, τόσο στη ΣΟΦΤΕΞ όσο και στη "Λάρκο", αποφάσισαν σειρά κινητοποιήσεων, ενώ στα Ναυπηγεία Αυλίδας δηλώνουν επίσης αποφασισμένοι να αντιδράσουν σε περίπτωση που η κυβέρνηση δεν εξασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Οι εργαζόμενοι της ΣΟΦΤΕΞ

Οι εργαζόμενοι της ΣΟΦΤΕΞ ξεκινάνε κινητοποιήσεις από την ερχόμενη Πέμπτη, απαιτώντας την άμεση χρηματοδότηση ώστε να συνεχιστεί η παραγωγική διαδικασία η οποία λόγω έλλειψης πρώτων υλών, έχει διακοπεί από την περασμένη βδομάδα. Το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων που καθορίστηκε στα πλαίσια του χτεσινού ΔΣ του σωματείου εργαζομένων, περιλαμβάνει: τετράωρη στάση εργασίας (12 - 4μμ) την ερχόμενη Πέμπτη 10 Σεπτέμβρη και πορεία στο υπουργείο Ανάπτυξης, και τετράωρη στάση τις ίδιες ώρες τη Δευτέρα 14 του μήνα και πορεία στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Προχθές αντιπροσωπεία του σωματείου εργαζομένων στην Αθήνα επισκέφτηκε το υπουργείο Ανάπτυξης και επεδίωξε, χωρίς όμως αποτέλεσμα, να συναντήσει την αρμόδια στο θέμα της ΣΟΦΤΕΞ, υφυπουργό Ανάπτυξης, Αννα Διαμαντοπούλου.

Αυτή τη στιγμή δε δουλεύει κανένα τμήμα παραγωγής στην επιχείρηση και οι εργαζόμενοι, αν και παραβρίσκονται καθημερινά στο εργοστάσιο, δεν έχουν αντικείμενο εργασίας, ενώ πολλές είναι οι παραγγελίες που μένουν ανεκτέλεστες λόγω έλλειψης εμπορευμάτων. Ενώ όμως στην επιχείρηση δεν υπάρχουν πρώτες ύλες για να δουλέψουν οι μηχανές, 5.000 τόνοι χαρτωμάτων παραμένουν αποθηκευμένοι στο λιμάνι του Πειραιά και δεν εκτελωνίζονται, με την πρόφαση ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Αξιοσημείωτο πάντως είναι, αλλά και αρκετά ενδεικτικό των προθέσεων της κυβέρνησης να διαλύσει την επιχείρηση, το ότι για την παραμονή των χαρτωμάτων στο λιμάνι, η ΣΟΦΤΕΞ πληρώνει 600 χιλιάδες δραχμές τη μέρα.

Η ΛΑΡΚΟ

Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα για τη ΛΑΡΚΟ, για την οποία επίσης οι αρμόδιοι δεν αποκλείουν το λουκέτο. Τα σχέδια της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, σκοντάφτουν μετά τα αρνητικά αποτελέσματα της βολιδοσκόπησης της διεθνούς αγοράς από την ΕΤΕΒΑ και διεθνή οικονομικό σύμβουλο για την ανεύρεση στρατηγικού επενδυτή. Στο μεταξύ η επιχείρηση εδώ και μία βδομάδα σταμάτησε την εξόρυξη μεταλλεύματος συρρικνώνοντας έτσι τις δραστηριότητές της. Η κυβέρνηση ωστόσο, αγωνιά, να βρει κονδύλια για την αποζημίωση 200 εργαζομένων που έχει αποφασίσει να στείλει διά παντός στην ανεργία προκειμένου να διευκολύνει την πολιτική της ιδιωτικοποίησης. Η άρνηση της ΔΕΗ και της Εθνικής Τράπεζας να καλύψουν το μερίδιο που τους αναλογεί ως μετόχων στο κονδύλι που απαιτείται για τις αποζημιώσεις, έχει φέρει σε δύσκολη θέση το υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών αναζητά τρόπους χρηματοδότησης. Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, μόλις εξασφαλιστεί το απαιτούμενο κονδύλι, θα είναι σε θέση να προχωρήσουν σε διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης, χωρίς ταυτόχρονα να δεσμεύονται ότι θα στηρίξουν οικονομικά τη λειτουργία της, με τις περισσότερες πιθανότητες η επιχείρηση να μην αντέξει μέχρι το πέρας του διαγωνισμού. Το γεγονός δε, ότι την ερχόμενη βδομάδα βάζουν τα ΕΛΣΙ σε εκκαθάριση, επιβεβαιώνει την έλλειψη ενδιαφέροντος της κυβέρνησης για βιωσιμότητα της ΛΑΡΚΟ μέσα από το σχέδιο της συγχώνευσης των δύο επιχειρήσεων.

Αντιδρώντας στην πολιτική συρρίκνωσης της επιχείρησης, οι εργαζόμενοι έχουν ήδη ξεκινήσει από χτες τετράωρες στάσεις εργασίας, διεκδικώντας τη λήψη μέτρων από την κυβέρνηση για τη στήριξη της επιχείρησης, σύμφωνα με τις βιώσιμες προτάσεις που έχουν υποβάλει οι ίδιοι. Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να κορυφωθούν με 24ωρη απεργία και συγκέντρωση των εργαζομένων στη Λάρυμνα το διάστημα 10 - 15 Σεπτεμβρίου, στην οποία έχουν κληθεί να παραβρεθούν η υπουργός ή η υφυπουργός Ανάπτυξης.

Υπό ομηρία

Υπό την ομηρία του εφοπλιστή Λελάκη βρίσκονται κανονικά τα Ναυπηγεία Αυλίδας και μετά τη λήξη του διαγωνισμού για την πώλησή τους. Η μοναδική ολοκληρωμένη προσφορά που κατατέθηκε στα πλαίσια του διαγωνισμού, ήταν του ίδιου του Λελάκη. Η κυβέρνηση παρά την αφερεγγυότητα του εν λόγω επιχειρηματία, τη χρεοκοπία στην οποία έχει επιφέρει την επιχείρηση και τα τεράστια χρέη του προς την ΕΤΒΑ και την ΕΤΕ, δηλώνει ότι θα εξετάσει την προσφορά του. Πάντως και για τα Ναυπηγεία Αυλίδας δεν πρόκειται και το δηλώνουν αρμόδιοι παράγοντες, να υπάρξει κάποια εξέλιξη στο ιδιοκτησιακό καθεστώς πριν το πέρας των δημοτικών εκλογών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ