"Χρυσές δουλιές" ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα φοροτεχνικά γραφεία, τα οποία από το 2000 και στο εξής αναμένεται να υποκαταστήσουν τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες σε σημαντικές αρμοδιότητες που αφορούν την παραλαβή και τον έλεγχο των φορολογικών δηλώσεων φυσικών και νομικών προσώπων. Στην παραπάνω κατεύθυνση κινούνται τα νέα προγράμματα που ετοιμάζουν αυτό το διάστημα οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών σε συνεργασία με την ομάδα του IRS, των Αμερικανών φοροκυνηγών, με τους οποίους στις αρχές του χρόνου το υπουργείο παρέτεινε κατά ένα χρόνο ακόμη την αρχική διετή σύμβαση που είχε συναφθεί στα πλαίσια του έργου βελτίωσης των διαδικασιών φορολογικών ελέγχων και είσπραξης δημοσίων εσόδων.
Στα πλαίσια της ολοκλήρωσης του έργου αυτού, η ομάδα των Αμερικανών σε συνεργασία με αρμόδιους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών έχουν καταρτίσει 6 πιλοτικά προγράμματα (projects), που αφορούν κυρίως στην αλλαγή του τρόπου υποβολής και επεξεργασίας των φορολογικών δηλώσεων, σε οργανωτικά ζητήματα των υπηρεσιών του υπουργείου κλπ. Τα συγκεκριμένα προγράμματα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 1999, με στόχο οι αλλαγές που θα επιφέρουν στο ισχύον καθεστώς να ισχύσουν από το 2000. Τα προγράμματα είναι τα εξής:
1. Βελτίωση των διαδικασιών υποβολής, επεξεργασίας και εκκαθάρισης των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και κατεύθυνση του εν λόγω προγράμματος είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απεμπλοκή των εφοριών από τη διαδικασία παραλαβής και ελέγχου των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, προκειμένου να στραφούν περισσότερο σε φορολογικούς ελέγχους και διασταυρώσεις στοιχείων. Στα πλαίσια αυτά προτείνονται τα εξής μέτρα, που αναμένεται να εφαρμοστούν από το 2000:
Τα υπόλοιπα προγράμματα, που επεξεργάζονται αυτό το διάστημα οι ομάδες του IRS και του υπουργείου Οικονομικών, φέρουν τους εξής τίτλους:
2. Βελτίωση του συστήματος παρακολούθησης και των διαδικασιών απόκτησης, μεταβίβασης και φορολόγησης αυτοκινήτων. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η σταδιακή απεμπλοκή των εφοριών από την υποχρέωση να τηρούν αρχείο με τα στοιχεία των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία, με το επιχείρημα ότι ανάλογο αρχείο διατηρεί και το υπουργείο Μεταφορών, από όπου και θα είναι δυνατή η άντληση οποιωνδήποτε στοιχείων κρίνονται απαραίτητα από τις εφορίες.
3. Ανάπτυξη Συστήματος Πληροφόρησης της Διοίκησης (MIS).
4. Βελτίωση των διαδικασιών επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων, τελών και εισφορών και σύνδεση με το πρόγραμμα βεβαίωσης των φόρων μετά από έλεγχο.
5. Βελτίωση της οργανωτικής δομής και των διαδικασιών ροής εργασιών των ΔΟΥ.
6. Βελτίωση διασυνδέσεων πληροφοριακών υποδομών του υπουργείου Οικονομικών (TAXIS, ΣΔΟΕ, ESCORT κλπ.).
Β. Μπ.