Κυριακή 20 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
Daewoo Nubira

Πρόκληση μεγέθους

σε χαμηλή τιμή

Το όνομα Nubira ίσως ακούγεται εξωτικό. Η Daewoo πάντως με αυτό το μοντέλο δεν παρουσίασε κάποια πρωτοποριακή πρόταση, ούτε θέλησε να κεντρίσει τη φαντασία των πιθανών αγοραστών. Αντίθετα απευθύνεται κατευθείαν στη λογική τους, προσφέροντας σε ένα πακέτο - αισθητικά αποδεκτό- ό,τι μπορεί να ζητήσει κάποιος από εξοπλισμό σε τιμή που δύσκολα δε θα θεωρηθεί δελεαστική

Το Nubira είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο και αυτό δεν οφείλεται μόνο στα σχεδόν 4,5 μέτρα του μήκους του. Είναι "αμερικάνικο" αφού δείχνει "πολύ", και δεν το παίζει "κόμπακτ". Υπόσχεται άνεση και χώρους και καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να τηρεί την υπόσχεσή του. Ειδικά η έκδοση στέισον βάγκον θυμίζει αυτοκίνητο φτιαγμένο στην άλλη μεριά του Ατλαντικού και όχι στην Κορέα.

Κάπως "made in USA" μοιάζει όμως και το στήσιμό του στο δρόμο. Μαλακό, με στόχο την απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, μοιάζει να πλέει αν οδηγηθεί νευρικά. Είναι οικογενειακό και μάλιστα για οικογενειάρχες που δεν το παίζουν νέοι, ούτε και... Σουμάχερ και επιλέγουν ξεκάθαρα την άνεση έναντι του κρατήματος. Για να μην αδικήσουμε το Nubira, αυτό δε σημαίνει ότι το αυτοκίνητο "χάνεται" στα δύσκολα. Απλά, αν πιεστεί γέρνει στις στροφές δείχνοντας "εκτός κλίματος", χωρίς αυτό να το χαρακτηρίζει επικίνδυνο.

Ο δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας απ' τη μεριά του θα επιτρέψει τη γρήγορη κίνηση αφού τα 1.600 κ.εκ. του, αποδίδουν 106 ίππους, που έρχονται βέβαια λίγο πριν τις 6.000 σ.α.λ. Η δύναμη κάνει αισθητή την παρουσία της και χάρη στη ροπή, που βοηθάει να μη "σέρνεται" το μεγάλο αμάξωμα. Τα 185 χλμ./ ώρα της τελικής ταχύτητας θα σας ταξιδέψουν αξιοπρεπέστατα στην εθνική, ενώ και τα 11 που χρειάζονται για τα 0-100 χλμ./ώρα δε θα επιτρέψουν υποτιμητικά βλέμματα στα φανάρια. Αντίτιμο είναι η κατανάλωση των 12 λίτρων και βάλε για κάθε 100 χλμ. στην κίνηση της πόλης. Η "δίψα" του Nubira μειώνεται στο μισό αν κινηθεί εκτός των αστικών ορίων.

Το Daewoo σχεδιαστικά και σε ό,τι αφορά τον κινητήρα είναι λιγάκι ευρωπαϊκό, αφού εξελίχθηκε από τους μηχανικούς του κέντρου της εταιρίας στο Μονακό, και κυρίως στη Μ. Βρετανία και τη Γερμανία, διαθέτοντας μάλιστα και μια καινοτομία. Πρόκειται για το σύστημα VGIS που με απλά λόγια μεταφράζεται σε μεταβαλλόμενη γεωμετρία των αυλών εισαγωγής αέρα, ώστε να παρουσιάζεται ροπή από τις χαμηλές στροφές.

Το αμάξωμα με τη σειρά του, έχει ζώνες σταδιακής παραμόρφωσης, ενισχυμένη δοκό σχήματος Τ, ώστε να προστατεύεται η καμπίνα των επιβατών, η οποία ενισχύεται με μπάρες και δοκούς οροφής. Στα συν ο διπλός αερόσακος και φυσικά το ABS που φροντίζει για ασφαλή και γλυκά φρεναρίσματα. Πάντως, για λιγότερα γλιστρήματα μεριμνούν και τα καθίσματα αντιβύθισης τα οποία τα οποία είναι τύπου backet.

Ο εξοπλισμός ακόμα και στη βασική έκδοση περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, air condition, υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, ακόμη και ηλεκτρική κεραία. Στην έκδοση SX γίνονται ηλεκτρικά και τα πίσω παράθυρα, ηλεκτρικοί και οι καθρέφτες, ενώ το κάθισμα του οδηγού αποκτά και στήριξη μέσης. Αν βέβαια θα 'πρεπε κάποιος να επιλέξει σε ποια έκδοση θα αγόραζε το Nubira, μάλλον η top line θα 'ταν η επικρατέστερη. Εκτός όλων των προηγούμενων μπιχλιμπιδιών, το Nubira top line προσφέρει πολυτέλεια αφού διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις και ζάντες επενδύσεις και ζάντες αλουμινίου. Ολα αυτά στην τιμή των 5.095.000 δρχ. η οποία πέφτει ακόμα περισσότερο, στις 4.495.000 δρχ. για τους πιο ολιγαρκείς...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ