Κυριακή 10 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
CITROEN Xsara Coupe 16SX

Εμφάνιση - άνεση και προσιτή τιμή

Η CITRONE ταύτισε το Xsara coupe με την Κλόντια Σίφερ. Πριν μπούμε στην τρίπορτη έκδοση του μεσαίου μοντέλου των Γάλλων, θεωρούσαμε τέτοιου είδους καμπάνιες ρηχές και σχεδόν αποτυχημένες. Μετά από μια βδομάδα στο τιμόνι του Coupe, (αν και είχαμε βρει κάποια σημεία στα οποία θα μπορούσε κανείς να προσδιορίσει σαν ομοιότητες) αυτό δε μας ενδιέφερε πια καθόλου.

Το 1600άρι μας είχε γοητέψει...

Το Xsarρ σαν σχήμα βρίσκει στο Coupe τον καλύτερο εκφραστή του. Η γραμμή μοιάζει χαμηλομένη με το αυτοκίνητο να ξεκινά πίσω από πιο ψηλά και να βουτάει προς το εμπρός, θυμίζοντας αγωνιστικό.

Η ομοιοχρωμία με το αμάξωμα των προφυλακτήρων και των καθρεφτών σε συνδυασμό με τα "νεύρα" του καπό δίνουν μια αίσθηση ενότητας στον όγκο.

Ακόμα και το "χρυσό" χρώμα με το χρωμιωμένο σήμα της CITROEN, συντελούν ώστε το Coupe να είναι το ομορφόπαιδο της οικογένειας Xsara. Ενα ομορφόπαιδο που αξίζει μια δεύτερη ματιά.

Το Coupe είναι αυτό που δείχνει στο εσωτερικό, μόνο που επιφυλάσσει και μια ευχάριστη έκπληξη. Οι χώροι επαρκούν ακόμα και για πέντε άτομα και είναι πιθανότατα οι μεγαλύτεροι στη δημοφιλή κατηγορία. Οι διαστάσεις, που είναι όμοιες με την πεντάθυρη έκδοση, βοηθούν ώστε το πορτ παγκάζ να έχει χωρητικότητα 408 λίτρων. Αν χρειαστεί δε, χάρη στα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, μπορούν να χωρέσουν ακόμα και μεγάλου όγκου αντικείμενα, αφού τα 1.190 λίτρα χώρου, αγγίζουν την κατηγορία στέισον. Τη σημασία που έχουν δώσει οι Γάλλοι στην άνεση υπογραμμίζουν λεπτομέρειες όπως οι ποτηροθήκες στο φωτιζόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού που διαθέτει επίσης ειδικούς χώρους για μολύβια και χαρτιά.

Το τεσσάρων ακτίνων τιμόνι ρυθμίζεται ώστε ο οδηγός σε συνδυασμό και με το ρυθμιζόμενο κάθισμά του, να βρει την ιδανική θέση. Ολα στο εσωτερικό, από τον καθρέφτη - ρυθμίζεται σε κλίση και ύψος - ως τα χειριστήρια του ραδιοφώνου που τοποθετούνται και στο τιμόνι, λειτουργούν υπέρ της ευκολίας του οδηγού. Μια σειρά ενδείξεις ειδοποιούν ή και προειδοποιούν ώστε να μην αφήνουν περιθώρια αφηρημάδας.

Υπέρ της άνεσης είναι στημένη και η ανάρτηση. Στη λογική του συνδυασμού άνεσης κρατήματος και συνηγορούσης της τετραδιεύθυνσης, το Coupe θα μείνει στη γραμμή που χαράζει ο οδηγός χωρίς να τον ταλαιπωρεί με αφιλτράριστους κραδασμούς από λακκούβες.

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας ξεχωρίζει η λεγόμενη "αψίδα" που δημιουργεί ένα τόξο ασφαλείας, καθώς και η τετράδα των αερόσακων. Φυσικά οι ζώνες είναι τελευταίας γενιάς με σύστημα περιορισμού της δύναμης ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού του θώρακα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Στον κινητήρα τώρα, γιατί καλά είναι τα δύο ντουλαπάκια του συνοδηγού, αλλά ένα κουπέ στο δρόμο φαίνεται. Το σύνολο των 1600 κ.ε.κ. είναι γνωστό. Τα 90 άλογα συνδυάζονται με άφθονη ροπή και ελαστικότητα. Το coupe λοιπόν εδώ, απλός δε διαφέρει από τα άλλα αδέλφια της οικογένειας. Δε ζητάει νευρική οδήγηση, ούτε και συχνές αλλαγές ταχυτήτων αφού χάρη στη ροπή, είναι κατάλληλο και για τεμπέληδες. Δεν προσφέρει όμως από την άλλη επιδόσεις ανάλογες με αυτές για τις οποίες σε προϊδεάζει η εμφάνισή του και οι 14άρες ζάντες με τα φαρδιά λάστιχα. Χωρίς να θεωρούμε βέβαια αργό ένα αυτοκίνητο που η τελική του φθάνει τα 188 χλμ/ώρα, πιστεύουμε ότι το Coupe θέλει κάτι παραπάνω στις εκκινήσεις (0 - 100 σε 13,1). Ο κινητήρας με κατανάλωση 7,7 λίτρα - σε μεικτό κύκλο - ανά 100 χλμ, στέκεται αρκετά καλά στον τομέα της οικονομίας.

Τα φρένα, δίσκοι εμπρός - ταμπούρα πίσω - διαθέτουν κατ' επιλογήν ABS στην έκδοση SX που οδηγήσαμε και τα καταφέρνουν μια χαρά. Ο εξοπλισμός ανάλογα το πορτοφόλι μπορεί να γίνει υπερπλήρης, αφού τόσο τα αντικλεπτικά όσο και η άνεση και η ασφάλεια αποτέλεσαν στόχο ικανοποίησης τού εν δυνάμει πελάτη της CITROEN.

Το Coupe συμπερασματικά, είναι το ομορφότερο της οικογένειας των Xsara. Εχει προσθέσει στη κλασάτη γραμμή δυναμισμό, χωρίς να αφαιρέσει χώρους ή άνεση. Ισως με λίγο περισσότερο γκάζι να ικανοποιούσε και όσους το ερωτεύονται για την εικόνα του. Ισως όμως να ξέφευγε και από τις δυνατότητες που δίνει για να αποκτηθεί, αφού η τιμή του με air condition ξεκινά με κάτι λιγότερο από 5 εκατ., και κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ