Κυριακή 10 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Μεγάλοι χαμένοι οι ναυτεργάτες

Οταν οι εφοπλιστές μιλούν για "ανταγωνιστικότητα", εννοούν την εξασφάλιση της παραπέρα αύξησης των αστρονομικών υπερκερδών τους και μόνο. Οι ναυτεργάτες, δηλαδή, θα είναι οι μεγάλοι χαμένοι από τον αγώνα δρόμου, στον οποίο έχουν επιδοθεί οι ακτοπλοϊκές, αλλά και οι πλοιοκτήτριες εταιρίες επιβατηγών - τουριστικών πλοίων, ενόψει των εξελίξεων που θα προκύψουν από την εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έχει ήδη τεθεί σε ισχύ από την 1η Γενάρη για τα τουριστικά πλοία. Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η "πρόβα τζενεράλε" της ΑΝΕΚ που έγινε στις 10 του περασμένου Νοέμβρη, όταν ανακοίνωσε τη δραστική μείωση του αριθμού των οργανικών συνθέσεων των πλοίων της. Η άμεση αντίδραση των ναυτεργατών των πληρωμάτων απέτρεψε την εφαρμογή του μέτρου, όμως - όπως ανακοινώθηκε από την εταιρία - προσωρινά...

Ο αντιπρόεδρος και μεγαλομέτοχος της ΑΝΕΚ Σήφης Βαρδινογιάννης,όπως αναφέρθηκε, θεώρησε ότι υπάρχει "κακοδιαχείριση και κατασπατάληση των κεφαλαίων της εταιρίας", πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη μείωση του κόστους εργασίας!Βέβαια, η ΑΝΕΚ παρουσίασε ποσοστό αύξησης των κερδών της κατά 34% στην περίοδο 1993 - 1997!

Ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών της Ακτοπλοϊας, Παντελής Σφηνιάς,έχει χαρακτηρίσει τα ελληνικά πληρώματα "πολυτελή"! Ο Π. Σφηνιάς είναι γενικός διευθυντής της ακτοπλοϊκής εταιρίας "Μινωικές Γραμμές", η οποία, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα, το πρώτο 11μηνο του 1998 παρουσίασε αύξηση των κερδών της κατά 47,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό!

Σε συνέντευξή του στην Επιθεώρηση Ναυτιλιακής Μελέτης και Ενημερώσεως "ΑΡΓΩ", ο γιος του Περικλή ΠαναγόπουλουΑλέξανδρος,ιδιοκτήτες των Επιχειρήσεων Αττικής στην οποία ανήκουν τα SYPERFAST FERRIES,σημειώνει μεταξύ άλλων: "Το ξενοδοχειακό προσωπικό επιβαρύνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος του πλοίου και στερεί από τον πλοιοκτήτη την ευελιξία να επιλέγει εκείνος τις υπηρεσίες που θα ήθελε να προσφέρει" και συνεχίζει: "Εάν κανείς αφήσει πέρα τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και δει διαφορετικά το ναυτικό επάγγελμα, όπως, για παράδειγμα, να καθιερωθεί απασχόληση με ελεύθερη διαπραγμάτευση, τότε θα υπάρξει πολύ καλύτερο μέλλον, τόσο για τους ικανούς ναυτικούς μας, όσο και για την ελληνικότητα των πλοίων μας"! Βέβαια, τα καθαρά κέρδη που αποκόμισε η εταιρία "Επιχειρήσεις Αττικής" από την εκμετάλλευση μόνο δύο από τα πλοία της ανήλθαν το 1997 σε 5,27 δισ. δραχμές!

Η εταιρία του εφοπλιστή Στρίντζη, ο οποίος υπέγραφε επιστολή με τον Ανδρέα Ποταμιάνο προς το ΥΕΝ ζητώντας το ξενοδοχειακό προσωπικό των τουριστικών πλοίων να ζει από τα φιλοδωρήματα των επιβατών, ανέμενε για το 1998 κέρδη ύψους 3,9 δισ. δραχμών για το 1998, αυξημένα δηλαδή, κατά 40% συγκριτικά με το 1997. Επίσης η εταιρία του Στρίντζη ανακοίνωσε την αύξηση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου της, σχεδιάζοντας να επενδύσει 285 εκατ. δολάρια τα επόμενα τρία χρόνια!

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ