Κυριακή 17 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

"Σύγχρονες" γνώσεις

"Υποθέτω ότι όσοι είσαστε μέσα στην Αίθουσα οι συνάδελφοι, καταλαβαίνετε ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι, τι σημαίνει σύγχρονη γνώση και τι σημαίνει πεπαλαιωμένη.

Κοιτάξτε τώρα τι σταχυολογήσαμε από τα περιεχόμενα του βιβλίου του μαθήματος επιλογής της Β Λυκείου Θέματα Ιστορίας. Υπάρχουν διάφορες ενότητες. Μια ενότητα "Τεκμηρίωση της ελληνικής καταγωγής των κατοίκων της Αρχαίας Μακεδονίας". Ξέρετε την άποψή μας. Βεβαίως θέμα Μακεδονικού έθνους δεν υπάρχει, ούτε συζήτηση, ούτε Μακεδονικού κράτους. Εδώ ας μιλήσουν οι καθηγητές. Δεύτερον - και πρέπει να πω ότι ούτε στις εγκυκλοπαίδειες που κυκλοφορούν δεν υπάρχει τέτοια άποψη - "Βορειοηπειρωτικό και Ελληνοαλβανικές σχέσεις, η απώλεια της Βορείου Ηπείρου και οι προσπάθειες των Αλβανών να αφελληνίσουν την περιοχή". Αυτά έχουν αλλάξει χώρια που δεν υπήρχαν και τέτοια πριν. Αφήστε όμως το πολιτικό μέρος.

Τρίτον, "Ελληνοτουρκικές σχέσεις, ιστορική αναδρομή στο πώς Τούρκοι και ξένες δυνάμεις επιβουλεύτηκαν την ιδέα της Μεγάλης Ελλάδας". Βεβαίως δε μας ξενίζει που στη βιβλιογραφία των φιλολόγων προτείνεται και ο κ. Πλεύρης.

Σταχυολογούμε ορισμένα δείγματα του είδους των γνώσεων και των ερωτήσεων αξιολόγησης που προκύπτουν απ' αυτές και δείχνουν την κατάντια της εκπαίδευσης, όσον αφορά την επιστημονική ακρίβεια και την ιστορική σκέψη.

Πρώτη ερώτηση. Ποιο θα ήταν το μέλλον της Ελλάδας και του παγκόσμιου πολιτισμού αν οι Ελληνες είχαν ηττηθεί από τους Πέρσες στη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Οι ιστορικοί και οι παιδαγωγοί καταλαβαίνουν τι θέλω να πω. Δεύτερον, αναφέρατε πολιτικά πρόσωπα που έδρασαν ή δρουν τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια σκηνή με τρόπο παρόμοιο με αυτόν των αρχαίων τυράννων. Δηλαδή συγκρίνουμε το σήμερα με τους αρχαίους τυράννους.

Εγώ παρακαλώ τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στο ΠΑΣΟΚ να μου απαντήσουν εάν αυτή είναι ερώτηση εκπαιδευτική η οποία προάγει τη σκέψη. Δεν κρίνουμε απόψεις!

Στο υλικό των σεμιναρίων προς τους καθηγητές των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων περιλαμβάνονται ορισμένοι...

- (Θόρυβος στην Αίθουσα από την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ)

- Ακούστε, δε χάνετε τίποτα! Αλλωστε την κρατική τηλεόραση την έχετε στα χέρια σας, οπότε δε χάνετε τίποτα να ακούσετε δε θα σας βλάψει να ακούσετε!

Στα σεμινάρια λοιπόν προς τους καθηγητές των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων περιλαμβάνονται σημειώσεις με τον τίτλο: "Γίνε αυτό που είσαι". Είναι ένας εντελώς σύγχρονος τίτλος. Υπάρχουν γραμμένα. Αυτά επαναφέρουν την αντιδραστική θεωρία των γονιδίων, σύμφωνα με την οποία η νοημοσύνη του κάθε ανθρώπου είναι κληρονομική και κατά συνέπεια ο καθένας γεννιέται με τη μοίρα του γραμμένη στο κούτελο για το τι θα γίνει. Αυτά είναι τα καινούρια και τα σύγχρονα.

Οσο για τα κτίρια που καταστρέφονται, εμείς είμαστε εναντίον των καταστροφών. Και αυτά γίνονται από μηχανισμούς, δεν τα κάνουν τα παιδιά!

Θυμίζω ότι στα ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΑ ΝΕΑ δημοσιεύτηκε η παρέμβαση του τέως Προέδρου της ΕΝΑΕ και της υπερνομαρχίας του κ. Κουλουμπή, ο οποίος ζήτησε με επιστολή του στις 26 Νοεμβρίου 1998 προς τον κύριο Πρωθυπουργό να σταματήσει η περικοπή κατά 51% των κονδυλίων προς τη σχολική στέγη. Και βεβαίως περικόπηκαν τα κονδύλια, διότι βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης ο ΟΣΚ.

Αυτό το λέω, γιατί εν πάση περιπτώσει γίνεται συζήτηση περί της υποδομής. Κάνω απλώς μία διασύνδεση. Να πείτε στους μηχανισμούς σας να μην καταστρέφουν τα σχολεία. Βεβαίως δεν είμαστε υπέρ"!

Είμαστε υπέρ της κατάργησης του νόμου

"Θέλω, για να ολοκληρώσω, να αναφερθώ σύντομα στα έντεκα σημεία, θέσεις μας για την Παιδεία, ξακαθαρίζοντας όμως το εξής: Εμείς θεωρούμε ότι αυτό που μπορεί σήμερα να ικανοποιήσει όχι τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά τη λαϊκή οικογένεια είναι να πάρετε πίσω το νόμο. Εχουμε το νόμιμο δικαίωμα να το ζητάμε αυτό και εσείς πάρτε την ευθύνη!

Ακούστηκαν βεβαίως προτάσεις και από τα άλλα κόμματα - αν τις κατάλαβα καλά - ή και από άλλους παράγοντες, να ανασταλεί η λειτουργία του νόμου, να παγώσει ο νόμος. Δεν είναι δική μας θέση, αλλά εγώ θα έλεγα ότι θα μπορούσε η κυβέρνηση, αν θέλει να ξεμπλοκάρει την κατάσταση να το υιοθετήσει αυτό, δηλαδή το πάγωμα και την αναστολή του νόμου. Εμείς βέβαια είμαστε υπέρ της κατάργησης, γιατί δε διορθώνεται!

Αυτό όμως που έχει σημασία είναι όχι να γίνει πάγωμα και η αναστολή της λειτουργίας, για να αξιοποιήσει η κυβέρνηση το χρόνο και να τον περάσει το νόμο για να σταματήσουν οι αγώνες, να ανοίξουν τα σχολεία και να κοροϊδέψουμε, όπως έγινε και με τους αγρότες.

Κάντε και αυτό, πάρτε την ευθύνη για πάγωμα και αναστολή και από εκεί και πέρα δεν πειράζει, ας ξαναγίνει συζήτηση! Εγώ σας λέω ότι δεν είναι θέμα διαλόγου, αλλά είναι θέμα καθαρά πολιτικής επιλογής. Και νομίζω ότι ορισμένα κόμματα ξεφεύγουν από το να πάρουν θέση στα προβλήματα βάζοντας τα διαδικαστικά. Αλλά δεν πειράζει!

Να μελετήσετε τις προτάσεις των μαθητών, των φοιτητών, των καθηγητών. Δε χάθηκε ο κόσμος, κάντε και αυτό! Αλλά όχι συζήτηση στα πλαίσια αυτού του νόμου. Οχι παγίδες, δηλαδή παγώνω το νόμο για να σας τη φέρω, να εντείνω τις προβοκάτσιες, να αρχίσω τη φοβία κλπ. Γιατί κοιτάξτε να δείτε, οι αγώνες βεβαίως αναπτύσσονται όταν υπάρχουν προβλήματα, αλλά και μπλοκάρονται σε ορισμένες περιπτώσεις όταν υπάρχει τρομοκρατία. Αυτό είναι γνωστό.

Βεβαίως, οι αγώνες δε σταματάνε. Η τρομοκρατία φέρνει καινούριους αγώνες, ωστόσο προσωρινά μπορεί να ανασταλούν.

Καθαρά πράγματα λοιπόν: Εμείς είμαστε υπέρ της κατάργησης του νόμου, αλλά από εκεί και πέρα αν θέλετε να ξεμπλοκάρουν τα πράγματα υπάρχουν και άλλες λύσεις και με επαγρύπνηση βεβαίως και από την πλευρά μας και από την πλευρά του κινήματος των εκπαιδευτικών και γενικότερα του λαϊκού κινήματος να δούμε τι μπορεί να γίνει".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ