Κυριακή 31 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση Opel Vectra

Ο "πρωταθλητής" ανανεώθηκε

και πάει για τίτλο...

Το Vectra κατέχει τα τελευταία χρόνια την πρωτιά στις πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αν και στη χώρα μας κανείς δεν αλλάζει την ομάδα που κερδίζει, η Opel κινήθηκε στη λογική τού "πριν πεινάσεις μαγειρεύεις"

Φυσικά, η πρώτη ματιά που ρίξαμε στο νέο Vectra, στην Πορτογαλία, όπου πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια παρουσίαση, δε σε πείθει ότι υπάρχουν σημαντικές αλλαγές. Ομως σύμφωνα με την εταιρία, 3 από τις 8 χιλιάδες εξαρτήματα ξανασχεδιάστηκαν, και αυτό όσο και να μη φαίνεται, είναι κάτι που εκτιμά κανείς όταν οδηγήσει το νέο Vectra.

Εξωτερικά, αναδύεται μια νεανικότερη "αύρα", χάρη κυρίως στους φαρδύτερους προφυλακτήρες, τα νέα φώτα που προσφέρουν 20% καλύτερη ορατότητα, τα χαμηλά μαρσπιέ που θυμίζουν χαμηλωμένο αυτοκίνητο και τέλος τα ομοιόχρωμα με το αμάξωμα χερούλια. Νέοι και οι καθρέφτες που μεταβάλλουν το μήκος τους από τα 10 στα 14 εκ. και προσφέρουν κατά 12% μεγαλύτερο οπτικό πεδίο. Ο πίσω προφυλακτήρας αγκαλιάζει το αμάξωμα μέχρι τα φτερά των τροχών. Το τρίτο στοπ έχει μεταφερθεί στη μέση του πάνω μέρους του παρμπρίζ, κάτι που σύμφωνα με τις μετρήσεις της Opel δίνει 5 μέτρα περισσότερα για φρενάρισμα αν η ταχύτητα είναι 130 χλμ/ώρα.

Στο εσωτερικό, τα πάντα είναι γερμανικά. Τα υφάσματα μονόχρωμα, όλα στη θέση τους, προσεγμένα ποιοτικά, αλλά πάντα χωρίς σχεδιαστικούς νεοτερισμούς, με εξαίρεση ίσως το ταμπλό οργάνων με τις δύο αποχρώσεις. Πιο τυχεροί οι πίσω επιβάτες του νέου Vectra, που χάρη στον επανασχεδιασμό της πλάτης των εμπρός καθισμάτων έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια.

Ο εξοπλισμός στη βασική έκδοση περιλαμβάνει: κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, σύστημα φιλτραρίσματοςαέρα, αεραγωγούς θέρμανσης και θήκες για τους πίσω επιβάτες, οθόνη τριών ενδείξεων (θερμοκρασία - ημερομηνία, ώρα, συχνότητα ραδιοφώνου), ενώ στη χώρα μας στάνταρ θα είναι οι αερόσακοι, το ABS και ο κλιματισμός. Το "πακέτο" θα στοιχίζει λιγότερο από 6 εκατομμύρια δρχ. και σίγουρα θα αποτελεί δέλεαρ για τους αγοραστές της κατηγορίας.

Για όσους επιθυμούν τα περισσότερα, το Vectra, φέρνει το μέλλον πιο κοντά με συστήματα πλοήγησης, ενσωματωμένο "αόρατο" κινητό τηλέφωνο και ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας γενιάς. Εξελιγμένοι και οι κινητήρες, οικονομικότεροι, περισσότερο αθόρυβοι και με καλές αποδόσεις. Ο 1.600άρης, που ενδιαφέρει άμεσα την ελληνική αγορά, έχει ελαφρύνει κατά 6,5 κιλά, ενώ χάρη στις νέες ρυθμίσεις καταναλώνει 0,6 λίτρα βενζίνης λιγότερα στα 100 χλμ. Η απόδοσή του είναι 100 ίπποι και 150 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Αυτό προσφέρει επιτάχυνση 12,5 στα 0-100 χλμ/ώρα και τελική 188 χλμ. Ο 1.800άρης αποδίδει 115 άλογα. ανεβάζοντας τον πήχυ της τελικής στα 203 χλμ/ώρα και κατεβάζοντας σε 11 το χρόνο για τα 0-100. Ο δίλιτρος "σοβαρεύει" τα πράγματα, αφού η τελική είναι 215 χλμ/ώρα, χάρη στους 136 ίππους. Ο V6 των 2,5 λίτρων εκτός του κελαηδίσματος, που προσφέρει με τη λειτουργία του, "παράγει" 170 άλογα και επιταχύνει το Vectra σε 8,5 για τα 0-100 χλμ χαρίζοντας τελική 230 χλμ.

Οι αποδόσεις της νέας γενιάς κινητήρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμες χάρη στη γεωμετρία, την ανάρτηση και το ευρύτερο στήσιμο του αυτοκινήτου. Στην Πορτογαλία - όπου οι δρόμοι είναι εξαιρετικοί - είδαμε στο κοντέρ αρκετές φορές 200 χλμ/ώρα και το Vectra έμενε ακλόνητο, αφήνοντας μόνο τους αεροδυναμικούς θορύβους να μας θυμίζουν ότι πάμε με απαγορευτικά για τα ελληνικά δεδομένα χιλιόμετρα. Στους επαρχιακούς δρόμους, όπου και εκεί η άσφαλτος ήταν εξαιρετική "γράψαμε" μέσες ωριαίες των 100+ χλμ και διαπιστώσαμε ότι τα φρένα βοηθούν το μεγάλο αμάξωμα να σταματά και να επιβραδύνει κατά τη βούληση του οδηγού, αφήνοντάς μας μόνο μια αίσθηση για βαρύ τιμόνι. Αυτά βέβαια στην Πορτογαλία, όπου τα λάστιχα πατούσαν σε... γυαλόχαρτο και όχι σε γυαλί, όπως αναμένεται να κάνουν στους "γυαλισμένους" ελληνικούς δρόμους, όπου θα περιμένουμε να το οδηγήσουμε για μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ