Παρασκευή 14 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Σήμα κινδύνου" εκπέμπουν ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"

Με ανοιχτή επιστολή τους προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και τα κόμματα, οι δυο ναυτεργατικές ενώσεις επισημαίνουν τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονεί η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων πλόων

Τον "κώδωνα του κινδύνου" σημαίνουν οι ναυτεργάτες προειδοποιώντας ότι η κατάργηση του καμποτάζ, η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων πλόων που δρομολογήθηκε με τον κανονισμό - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υπηρετεί τα σχέδια των πολυεθνικών για την άλωση του νευραλγικού αυτού χώρου και κινείται στα πλαίσια σχεδίων διχοτόμησης του Αιγαίου. Το σήμα κινδύνου εκπέμπεται από την ΠΕΜΕΝ και τη ναυτεργατική Ενωση "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" με ανοιχτή επιστολή που απευθύνεται προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής, τα πολιτικά κόμματα και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Τα δύο σωματεία, με αφορμή την ανεξέλεγκτη δραστηριότητα που αναπτύσσουν μια σειρά κρουαζιερόπλοια αυτή την περίοδο στις ελληνικές θάλασσες, επισημαίνουν ότι η χώρα μετατρέπεται σε "ξέφραγο αμπέλι" των πολυεθνικών, πλήττονται η εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία της χώρας και το δικαίωμα στη δουλιά χιλιάδων ναυτεργατών. "Οι ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες", υπογραμμίζεται, καθώς "εκχώρησαν εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα, υπηρέτησαν με υποτέλεια τις κατευθύνσεις της ΕΕ και στήριξαν τον κανονισμό 3577/92. Ανοιξαν τους "ασκούς του Αιόλου"".

"Σήμερα - συνεχίζουν - η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, διά μέσου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, επιτρέπει και προστατεύει την επέλαση των πολυεθνικών και αδιαφορεί προκλητικά για τις επώδυνες συνέπειες της κατάργησης του καμποτάζ". Τα δύο σωματεία επισημαίνουν τις σοβαρές ευθύνες και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ και καλούν τη διοίκηση της Ομοσπονδίας να συγκαλέσει άμεσα την Εκτελεστική Επιτροπή ώστε να αποφασιστούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Τα δύο σωματεία απαιτούν την άμεση ανάκληση του κανονισμού και τη λήψη μέτρων για την παραπέρα θωράκισή του, τονίζοντας ότι το αίτημα αυτό έχει σήμερα ιδιαίτερη σημασία, "καθώς η φωτιά του πολέμου που άναψαν οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί και Ευρωπαίοι ιμπεριαλιστές στη Γιουγκοσλαβία απειλεί να κάψει τα Βαλκάνια". Καλούν τους ναυτεργάτες, το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, το νησιώτικο πληθυσμό και τους μαζικούς φορείς να αντιδράσουν αποφασιστικά συντονίζοντας τη δράση τους.

Να σημειωθεί ότι το κρουαζιερόπλοιο "WIND SPIRIT" έχει "πανί ευκαιρίας"(σημαία... Νασάου), όμως αρμενίζει ανενόχλητο στα ελληνικά νησιά και αναμένεται αύριο Σάββατο να φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά, δίπλα δηλαδή στο Κεντρικό Λιμεναρχείο. Το κρουαζιερόπλοιο "STAR FLAYER" έχει μεν κοινοτική σημαία Λουξεμβούργου, όμως οι σχέσεις εργασίας που επικρατούν για τους 69 ναυτεργάτες - πλήρωμα του πλοίου ανάμεσά τους και 47 κοινοτικοί, είναι τριτοκοσμικές. Ωστόσο σύμφωνα με τον Κανονισμό 3577/92, αλλά και την εγκύκλιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που εκδόθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 1998, υπογεγραμμένη από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θ. Παπακωνσταντίνου,το πρώτο πλοίο, όπως και το "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ" με σημαία... Μπαχάμες, δε θα έπρεπε καν να βρίσκεται στη χώρα μας και στο δεύτερο να ισχύει η νομοθεσία της Ελλάδας που αποτελεί κράτος υποδοχής...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ