Κυριακή 13 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30

"Λεοντόκαρδος" και Λεωνίδας νικητές του 46ου "Ακρόπολις"

Λεοντόκαρδος αποδείχτηκε ο Ριχάρδος (Ρίτσαρντ) Μπερνς και κατέκτησε μια πανάξια νίκη στο 46ο Ράλι "Ακρόπολις". Ο 28χρονος Βρετανός οδηγός της Subaru κέρδιζε κατά βούληση τις ειδικές, εντυπωσιάζοντας όχι μόνο με την ταχύτητά του, αλλά και με την αντοχή του, αφού όταν οι άλλοι επαγγελματίες έμοιαζαν τελούμενοι, αυτός έδειχνε σαν να είχε απλώς ολοκληρώσει το καθημερινό οκτάωρο μεροκάματό του.

Ο Μπερνς έχει την πάστα του νικητή και αν και αυτή ήταν η μόλις 3η νίκη στην καριέρα του, δε φάνηκε να το απολαμβάνει αρκετά, αφού μετά τον αγώνα δήλωσε ότι θα ήταν καλύτερα αν είχε κερδίσει και το προηγούμενο ράλι στην Αργεντινή.

Η μάχη των στρατηγών

Η νίκη, βέβαια, οφείλεται και στην ομάδα της Subaru. To Impreza WRC ήταν ίσως από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που δεν αντιμετώπισε προβλήματα, και αυτό σε έναν αγώνα που τερμάτισαν μόλις 47 από τα 104 πληρώματα που πήραν εκκίνηση. Ο Μπερνς πήρε 13 πρωτιές στις 21 ειδικές διαδρομές και όμως το Impreza άντεξε. Αν συνυπολογίσει κανείς τα οικονομικά προβλήματα της ομάδας, που φέτος δεν έχει βασικό χορηγό, θα αντιληφθεί το μέγεθος της επιτυχίας, που αντιστοιχεί στη νίκη του σκληρότερου αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Εκτός της άψογης υποστήριξης, άριστα πήρε τόσο η ομάδα όσο και ο οδηγός και στη στρατηγική, αφού η επιλογή να χρεωθούν με 30 δευτερόλεπτα ποινής με τη λήξη της πρώτης ημέρας, έστειλε τους άλλους να "σπάσουν" τα αυτοκίνητά τους στους "καρόδρομους", ώστε να στρώσουν τις διαδρομές και να περάσει χωρίς να ταλαιπωρήσει το δικό του.

Ισπανικός... ιπποτισμός

Την ανωτερότητα Μπερνς αναγνώρισε ιπποτικά και ο δεύτερος Σάινθ, με την Corolla, δηλώνοντας ότι ο Βρετανός αντίπαλός του έλεγχε τον αγώνα από την πρώτη στιγμή. Ο συνήθως γκρινιάρης Ισπανός δε βρήκε το φετινό "Ακρόπολις" ως το σκληρότερο από όσα έχει συμμετάσχει, αλλά δεν του άρεσαν οι επαναλαμβανόμενες ειδικές, στις οποίες απέδωσε και τις τόσες πολλές εγκαταλείψεις. Ο Ισπανός πάντως, έχει καταφέρει χωρίς νίκη σε οκτώ αγώνες, να είναι στο "παιχνίδι" του τίτλου, αφού μπορεί ο Μάκινεν να πέρασε πρώτος στη βαθμολογία, αλλά η διαφορά είναι μόλις 7 βαθμοί. Οσο για την Toyota μπορεί να είδε τον Ντιντιέ Οριόλ να μη δίνει ούτε βαθμό, αλλά χάρη στον Σάινθ έχει πάρει κεφάλι 25 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ο Μάκινεν βέβαια με το Mitsubishi Lancer EVO έκτης γενιάς πήρε την τρίτη θέση και αυτό φαίνεται να χαροποιεί ιδιαίτερα την ομάδα, αφού αν καταφέρει να κατακτήσει και φέτος τον τίτλο, θα γίνει ο πρώτος οδηγός που θα αναδεικνύεται παγκόσμιος πρωταθλητής για τέσσερις συνεχόμενες φορές. Η Mitsubishi φαίνεται ότι έχει επενδύσει πολλά στον Μάκινεν, αφού για να τερματίσει τρίτος, ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Λόιξ, του άφησε χώρο τερματίζοντας τέταρτος, αν και όλα έδειχναν ότι του άξιζε μια θέση στο βάθρο. Αξιος συγχαρητηρίων και ο Μάρτιν με το Toyota Corolla που φιγουράρει πέμπτος ανάμεσα στα πρώτα ονόματα, τη στιγμή που άλλοι δεν τα κατάφεραν έχοντας μεγαλύτερη βοήθεια και υποστήριξη.

Λεωνίδας... ο Ελληνας

Ο δικός μας νικητής είναι βέβαια ο Λεωνίδας Κύρκος. Ο πολυπρωταθλητής μας με το Ford Escort WRC, κατάφερε να ανέβει στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης, να είναι πρώτος ανάμεσα στους Ελληνες, και να κατακτήσει φυσικά και ένα βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το Escort είναι ένα καλό αγωνιστικό αυτοκίνητο, όμως, σήμερα δε θεωρείται ανταγωνιστικό. Εκτός αυτού, δεν ήταν και λίγα τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Ο Κύρκος όμως τα κατάφερε... Τι θα μπορούσε να πετύχει με ένα εργοστασιακό πρώτης γραμμής και μια στρατιά μηχανικών να τρέχει από πίσω του, ας μην το σκεφτόμαστε καλύτερα. Ο ίδιος εξάλλου μας δήλωνε ότι η κατάκτηση μιας έκτης θέσης από Ελληνα μετά από τόσα χρόνια, δε θα αλλάξει και τίποτα, στο εγχώριο αγωνιστικό τοπίο.

Αν τα είχε καταφέρει και ο Βωβός με τη νέα Corolla WRC, η ελληνική παρουσία θα ήταν σίγουρα καλύτερη. Ομως ο νικητής του "Ακρόπολις" (είχε κερδίσει τη χρονιά που δεν ήρθαν οι ξένοι οδηγοί) εγκατέλειψε. Ετσι ο επόμενος Ελληνας ήταν ο Παπαδημητρίου, με Σουμπαρού, στην 14η θέση. Ο Λεωνίδας στην 20ή θέση απέδειξε ότι είναι σαν το καλό κρασί, και με το Megane Coupe κατέκτησε την 3η ελληνική, ενώ ήταν πρώτος στη F2 ανάμεσα στους "ιθαγενείς".

Πρώτος στην F2 ήταν ο Ερικσον με το Hundai Coupe, ο οποίος φιγουράρει στην 15η θέση της γενικής κατάταξης. Στην κατηγορία Ν πρώτος Ελληνας ο Νασούλας με Mitsubishi Lancer EVO III, ενώ στην Α/6 νικητής ο Παναγιωτόπουλος με Corolla.

Στην κατηγορία Α/5, αυτή που είχε και τις περισσότερες συμμετοχές, ο Τανούσης με Starlet κατάφερε με την 23η θέση της γενικής να πάρει την πρωτιά, έχοντας 1 λεπτό πίσω του τον Βαζάκα με Micra.

Ενα "Ακρόπολις" ακόμη πέρασε στην ιστορία. Για τους επαγγελματίες ήταν απλός ένας αγώνας μετά την Αργεντινή και πριν τη Νέα Ζηλανδία στις 15 Ιούλη. Για τους Ελληνες, ο μόνος αγώνας που τους φέρνει σε επαφή με έναν άλλο κόσμο, αυτόν το μαγικό του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ