Τρίτη 15 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Γέρικος" ο ελληνικός στόλος

Στις θάλασσες, αντί στο διαλυτήριο, πολλά πλοία, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου ξεπερνά τα 25 χρόνια

Πάνω από 25 ετών είναι ο μέσος όρος ηλικίας του περιβόητου, πρώτου στον κόσμο, στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών. Ο υπολογισμός αυτός αφορά μόνο τα πλοία με ελληνική σημαία, που σημαίνει ότι, αν προστεθούν και αυτά που φέρουν "πανιά ευκαιρίας", τότε ο μέσος όρος γίνεται ακόμα μεγαλύτερος. Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, από τα 1.903 τα πλοία άνω των 100 κοχ που έφεραν το 1998 την ελληνική σημαία, τα 809 είχαν ηλικία από 29 ετών και πάνω. Μάλιστα, από αυτά τα 597 ήταν πάνω από 30 ετών!

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για το 1998, 217 πλοία με ελληνική σημαία είχαν ηλικία έως 4 έτη, 125 είχαν ηλικία έως 9 έτη, 159 έως 14 έτη, 218 έως 19 έτη, 353 είχαν ηλικία έως 24 έτη, 212 έως 29 και 597 πάνω από 30! Επίσης σημειώνονται και 22 πλοία, των οποίων η ηλικία είναι άγνωστη.

Μάλιστα, τα παλιά πλοία αυξήθηκαν το 1998 κατά 182,αφού το 1997 από τα 1.927 πλοία που είχαν υψωμένη την ελληνική σημαία, τα 787 είχαν ηλικία από 29 ετών και πάνω! Το 1996 από τα 2.013 ελληνικά πλοία, τα 796 είχαν ηλικία από 25 και πάνω!

Να σημειωθεί ότι η μείωση που εμφανίζεται στο συνολικό αριθμό των ελληνικών πλοίων αφορά μόνο την ελληνική σημαία. Δηλαδή μπορεί μέσα σε ένα χρόνο, από το 1997 ως το 1998, τα ελληνικά πλοία (που φέρουν την ελληνική σημαία) να είναι λιγότερα κατά 24,όμως οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να αυξάνουν το στόλο τους, ώστε μέχρι το Μάρτη του 1999 να φτάσουν τα 3.424 από 3.358 που ήταν πέρσι.

Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αποκαλύπτουν και την πραγματικότητα για τα παροπλισμένα πλοία. Στις 16 Δεκέμβρη 1998, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης είχε δηλώσει: "Πώς να εφαρμοστεί η νομοθεσία; Το ΥΕΝ πρέπει να έχει ευελιξία, αλλιώς θα δέσουν όλα τα πλοία". Η δήλωση αφορούσε το αίτημα των ναυτεργατών να γίνονται έλεγχοι στα πλοία, ώστε να εφαρμόζεται η νομοθεσία στις οργανικές συνθέσεις, να καλυφθούν οι όποιες ελλείψεις και να ανακουφιστούν κάπως οι άνεργοι. Ο υπουργός τότε εννοούσε ότι με τη δήθεν κρίση που υπάρχει στη ναυτιλία, αν εφαρμοστεί η νομοθεσία, θα παροπλιστούν και άλλα πλοία από αυτά που ήδη είναι παροπλισμένα.

Μάλιστα, το παράδειγμα που χρησιμοποιούν κατά κόρον, τόσο ο υπουργός, όσο και οι εφοπλιστές, είναι 152 πλοία που βρίσκονται παροπλισμένα στη ράδα Ελευσίνας. Ομως, η αλήθεια είναι η εξής: Μετά από ελέγχους των ναυτεργατικών σωματείων, διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για πλοία πανάρχαια πάνω από 30 ετών και με σημαίες ευκαιρίας, που κανονικά θα έπρεπε να είναι στο διαλυτήριο. Επίσης, σε ό,τι αφορά τα πλοία με ελληνική σημαία που το 1998 ήταν παροπλισμένα, τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας μιλούν για 203, από τα οποία τα 173 έχουν "φάει τα ψωμιά τους", αφού είναι από 24 ετών και άνω. Μάλιστα, από τα 173 τα 135 είναι από 29 ετών και άνω! Οσον αφορά τα 30 που είναι από 24 ετών και κάτω, τα 15 είναι δεκαεννιά ετών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ