Τρίτη 29 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η "Νοσταλγία" του Σέργιου

Μια δραματική ιταλική ταινία εποχής, μια δημιουργία των αδελφών Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι θα μας κρατήσει συντροφιά απόψε στη 01.00 στην ΕΤ-3. Πρόκειται για την ταινία "Ο ήλιος ακόμα και τη νύχτα", σε σενάριο Τονίνο Γκουέρα και Πάολο Ταβιάνι, βασισμένο στο βιβλίο του Λέοντος Τολστόι "Πατήρ Σέργιος".Θα μεταφερθούμε στην Ιταλία του 18ου αιώνα και θα παρακολουθήσουμε την ερωτική περιπέτεια ενός νεαρού στρατιώτη, ο οποίος ανακαλύπτει την παραμονή του γάμου του ότι η μνηστή του είναι ερωμένη του βασιλιά. Είναι φυσικό ότι η πίκρα, η αγανάκτηση και η θλίψη των πλημμυρίζουν και αντιδρώντας στην υποκρισία και στη διαφθορά των εγκοσμίων ο ιδεαλιστής νεαρός βρίσκει καταφύγιο και παρηγοριά σ' ένα απομονωμένο μοναστήρι. Αναζητά την αλήθεια και την πνευματική τελειότητα. Ακόμη κι εκεί, όμως, η ψυχική του ηρεμία θα δοκιμαστεί, τόσο από τους ιερείς, όσο και από τους προσκυνητές που ζητούν από αυτόν να κάνει θαύματα. Και ξαφνικά εμφανίζεται μια τυχοδιώκτρια, η οποία με πείσμα επιχειρεί να τον αποπλανήσει και να τον ξανασύρει στα γήινα... Με τους: Τζούλιαν Σαντς, Μάσιμο Μπονέτι. Η μουσική επένδυση είναι του Νίκολα Πιοβάνι.

Από την ΕΤ-3 - και πάλι - στις 21.00 "Νοσταλγία" του Αντρέι Ταρκόφσκι.

Ενας Ρώσος συγγραφέας επιθυμεί διακαώς να γράψει ένα βιβλίο για κάποιον μεγάλο Ρώσο συνθέτη, του 18ου αιώνα, που έζησε στην Ιταλία και ξαφνικά τον κυρίευσε μια δυνατή νοσταλγία για τα παγωμένα χώματα της πατρίδας του. Η νοσταλγία τον οδήγησε πίσω. Επέστρεψε για να πεθάνει εκεί, στη δική του χώρα, στη δική του γη. Πρόκειται για την προτελευταία δημιουργία του σκηνοθέτη, που πέθανε τόσο πρόωρα, που του δίνεται η ευκαιρία να μιλήσει για τη δική του νοσταλγία, για τον δικό του πόνο για την πατρίδα. Και ο Ταρκόφσκι μιλά με τη δική του κινηματογραφική γλώσσα. Γλώσσα ποιητική, λυρική, νοσταλγική, σχεδόν ερωτική. Μια ταινία δύσβατη, μια ταινία αίνιγμα, μια ταινία γεμάτη γοητεία.

Από τη ΝΕΤ στις 00.30 "Ο ποδηλάτης" του Μόσχεν Μακχμαλμπάφ.

Ο Νασίμ, πρόσφυγας από το Αφγανιστάν, για να κερδίσει τα χρήματα για τη νοσηλεία της γυναίκας του, βάζει ένα περίεργο έως και απάνθρωπο, για τον ίδιο, στοίχημα. Θα ποδηλατεί επί μια βδομάδα χωρίς καμιά διακοπή. Ο γιος του και οι θεατές που έχουν στοιχηματίσει και την τελευταία δεκάρα τους πάνω του τον παροτρύνουν να συνεχίσει. Πρόκειται για μια από τις πιο συγκινητικές, αλλά και πιο δυνατές ταινίες του γνωστού Ιρανού σκηνοθέτη, που κινείται όπως και ο Κιαροστάμι στα γνωστά πλαίσια ενός απόλυτου ποιητικού ρεαλισμού. Η ταινία τιμήθηκε στο Μεσογειακό Φεστιβάλ του Ρίμινι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ