Σάββατο 19 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ
Εμβάθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων

Ολοκληρώθηκε χτες με την υιοθέτηση του ανακοινωθέντος του Λονδίνου, η Σύνοδος των υπουργών Παιδείας των 45 ευρωπαϊκών κρατών, τα οποία μετέχουν στη «διαδικασία της Μπολόνια»

Από παλιότερη κινητοποίηση των φοιτητών ενάντια στους... νόμους της Μπολόνια
Από παλιότερη κινητοποίηση των φοιτητών ενάντια στους... νόμους της Μπολόνια
Την προσήλωσή τους στην εμβάθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία επανέλαβαν τις προηγούμενες μέρες οι υπουργοί Παιδείας των 45 ευρωπαϊκών κρατών που μετέχουν στη διαδικασία της Μπολόνια, στη Σύνοδό τους στο Λονδίνο. Η σύνοδος ολοκληρώθηκε με την υιοθέτηση του ανακοινωθέντος του Λονδίνου, στο οποίο αποθεώνεται ο διακηρυγμένος στόχος της δημιουργίας ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) το 2010, με όλες του τις παραμέτρους: κύκλοι σπουδών, επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων, πρόσδεση των ιδρυμάτων στις επιδιώξεις του κεφαλαίου, ανταγωνιστικότητα, κινητικότητα, διά βίου μάθηση...

Με βάση το ανακοινωθέν του Λονδίνου, οι υπουργοί Παιδείας θέτουν συγκεκριμένες προτεραιότητες - ενδιάμεσους στόχους μέχρι το 2009. Ανάμεσά τους, βρίσκεται η κινητικότητα, η κοινωνική διάσταση της μάθησης (για τον καθορισμό της οποίας θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι οι «εταίροι»!), η συλλογή δεδομένων για τους στόχους που τίθενται (δηλαδή ο ασφυκτικός έλεγχος για το πώς προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις), η απασχολησιμότητα των αποφοίτων (για την οποία δήθεν πρέπει «οι κυβερνήσεις και τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης να επικοινωνούν περισσότερο με τους εργοδότες και τους υπόλοιπους εταίρους στην αιτιολόγηση των μεταρρυθμίσεών τους» και «τα ιδρύματα να αναπτύξουν περαιτέρω τη σύμπραξη και τη συνεργασία με τους εργοδότες σε μια τρέχουσα διαδικασία καινοτομίας των προγραμμάτων βασιζόμενη στα αποτελέσματα της μάθησης»).

Ακόμα, σημειώνουν ότι στις αναφορές των κρατών τα επόμενα χρόνια, πέραν της κινητικότητας και της διεθνοποίησης της διαδικασίας της Μπολόνια, θα πρέπει να περιλαμβάνεται ο έλεγχος και στους τομείς του συστήματος πτυχίων, της απασχολησιμότητας των αποφοίτων, της αναγνώρισης των σπουδών και των περιόδων μάθησης και η εφαρμογή όλων των πλευρών της «διασφάλισης ποιότητας» - «αξιολόγησης». Ενώ ξεκαθαρίζουν ότι στόχος είναι η ανάπτυξη ενός «φοιτητο-κεντρικού και βασιζόμενου στο αποτέλεσμα μοντέλου μάθησης», δηλαδή του εξατομικευμένου προγράμματος σπουδών - σούπα, με σκόρπιες γνώσεις από διαφορετικά αντικείμενα καθώς και από διάφορες πλευρές και όχι από ένα δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα.

Οι υπουργοί Παιδείας καθόρισαν για τον Απρίλη του 2008 το επόμενο ραντεβού ελέγχου των αναδιαρθρώσεων στην ανώτατη εκπαίδευση που έχουν γίνει γνωστές ως «διαδικασία της Μπολόνια», ενώ σημειώνουν ότι «όσο ο ΕΧΑΕ συνεχίζει να αναπτύσσεται και να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης, προσδοκούμε ότι η ανάγκη συνεργασίας θα συνεχιστεί και μετά το 2010»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ