Εκθεση σχεδίων του Κυριάκου Ρόκου στην γκαλερί «Περιπλάνηση»
Στην αίθουσα τέχνης «Περιπλάνηση» (Δούσμανη 5, Γλυφάδα), ο γνωστός γλύπτης, καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης στο ΤΕΙ Αθήνας, εκθέτει (έως 9/6) σχέδια με τίτλο: «Σκεψοχώραφα βιολογικής καλλιέργειας». Πρόκειται για μια νέα σειρά μοναδικών σχεδίων με στυλό. Σχέδια αυτόνομα, όταν η υπομονετική σμίλη παραχωρεί τη θέση της στην αμεσότητα της γραφίδας. Ο Κ. Ρόκος καταγράφει, χωρίς εντυπωσιοθηρισμό, όσα συμβαίνουν στον καθένα μας. Οσα δεν περιγράφονται με λόγια, αν δεν έχεις το χάρισμα να νιώθεις. Μας προτρέπει να ξαναβρούμε τα χαμένα μας «σκεψοχώραφα βιολογικής καλλιέργειας» μέσα από εξήντα τρία σχέδια, τα οποία αποτελούν συνέχεια της πρώτης του έκθεσης σχεδίων, που πραγματοποιήθηκε το 1994. Παράλληλα, εκτίθενται τα γλυπτά «Τραπέζι του μοναχού» και «Κρεατομηχανή του χρόνου».
Είναι η τρίτη φορά που ο καταξιωμένος δημιουργός εκθέτει, στην Αθήνα, σχέδια. Προηγήθηκαν τα «Ταξίδια με στυλό διαρκείας», ένα σχεδιαστικό ημερολόγιο από το 1971 έως τις αρχές της δεκαετίας του '90. Ακολούθησε (2005), η έκθεση «31 σχέδια και 1 γλυπτό ζητούν ποιητή», στην οποία παρουσιάστηκαν σχέδια μεγάλων διαστάσεων. Καταγραφή καταστάσεων εσωτερικών και εξωτερικών, με αναδρομές και ερεθίσματα που υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν. Σχέδια περιλάμβανε και η περσινή του έκθεση στην Κατερίνη, ενώ ένα από αυτά αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το διαγωνισμό ποίησης μεταξύ των μαθητών των Λυκείων του Νομού Πιερίας.
Ο Κ. Ρόκος θεωρεί χρέος του, κατά καιρούς, να δείχνει τις απόκρυφες στιγμές του, γιατί «τότε συναντάω τα κρυφά χαμόγελα όσων δεν ψάχνουν να βρουν "τι θέλει να πει ο καλλιτέχνης", αλλά όσων μπορούν και βλέπουν, ακόμα, με τα μάτια της ψυχής την αλήθεια, χωρίς χημικά συντηρητικά και κατευθυνόμενες επιλογές. Δε σχεδιάζω, δεν κάνω γλυπτική, δε γράφω για να αρέσω, ούτε για να γιομίσω άδειους τοίχους, ούτε να στολίσω φυλακισμένους παραδείσους. Θα μ' άρεσε η δουλειά μου να 'ταν σαν τις προκηρύξεις για αντίσταση σ' οτιδήποτε μας "χαρίζεται" με εντυπωσιακό περιτύλιγμα».
«Τι λέω "χαρίζεται"; Τώρα πια ωμά επιβάλλεται. Αυτό το λένε εξέλιξη, πρόοδο, παγκοσμιοποίηση και όποια άλλη ωραία λέξη. Μονάχα που στον καιρό μας αυτές οι όμορφες έννοιες έχουν πρόσωπο και λαλιά, αρκεί να ανοίξουμε για λίγο την "ελεύθερη" τηλεόραση. Είμαι απ' αυτούς, που κάνουν αυτό το παιχνίδι για να βλέπω πιο καθαρά τον εχθρό μου. Τον ύπουλο εχθρό μου. Τον κοινό εχθρό μας».
«Μ' αρέσει που το μονοπάτι μου πάει παράλληλα με τη λεωφόρο της νεολαίας και που πολλές φορές απορροφιέται απ' αυτήν. Πάντα μου άρεσε μαζί ν' ανοίγουμε λαγούμια απόδρασης απ' την ετσιθελικά προκατασκευασμένη με φτηνά υλικά ζωή. Αισθάνομαι τυχερός που, σαν δάσκαλος, διδάσκομαι την ελπίδα απ' τους σπουδαστές μου κι απ' τους φίλους των παιδιών μου... Είναι πεντακάθαρο αυτό που ξέρουν να θέλουν, και το απαιτούν. Τα σκεψοχώραφά τους είναι βιολογικής καλλιέργειας... άρα επικίνδυνα για τ' αρρωστημένα μυαλά των λίγων... Το καταπληκτικό είναι που όλο και περισσότεροι νέοι καταπιάνονται με τις τέχνες! Οχι από μόδα, αλλά από ανάγκη να αρθρώσουν το δικό τους λόγο. Το δικό τους όνειρο για καλύτερη ζωή».