Η προσπέραση-«όνειρο» χάρισε στον Μίκα Χάκινεν τη νίκη και 6 βαθμούς διαφορά από τον Μ. Σουμάχερ |
Ο Μίκα Χάκινεν ξεκινούσε από την πρώτη θέση σε μια εκκίνηση εν κινήσει, αφού λόγω βροχής το αυτοκίνητο ασφαλείας έμενε στην πίστα. Λίγο πίσω του ο Γιάρνο Τρούλι. Στον 6ο γύρο ο Μίκαελ Σουμάχερ ξεκινούσε την επίθεσή του. Σχεδόν ταυτόχρονα στέγνωσε και η πίστα. Ο πολύπειρος Ζαν Αλεζί, που άλλαξε πρώτος, με στεγνά τα λάστιχα βροχής βρέθηκε στην τέταρτη θέση. Ο Μίκαελ Σουμάχερ, εκμεταλλευόμενος την αδράνεια της ομάδας του Χάκινεν (Μακλάρεν), μείωσε τη διαφορά και όταν ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου για λίγα δευτερόλεπτα, ο Σουμάχερ πήρε την πρωτοπορία.
Τα πράγματα όμως δεν ήταν διόλου εύκολα και για τον Γερμανό. Τα πίσω λάστιχα της Φεράρι υπερθερμάνθηκαν και η μέθοδος του Σουμάχερ να πατάει στα υγρά τμήματα για να τα κρυώνει ελάχιστα αποτελέσματα είχε. Η διαφορά Σουμάχερ - Χάκινεν είχε μειωθεί σε μια «ανάσα» 8 γύρους πριν το τέλος. Ο Γερμανός μάλιστα οδηγούσε κάνοντας ό,τι μπορούσε για να κόψει το δρόμο του Φινλανδού, κάτι που αργότερα προκάλεσε τη διαμαρτυρία του Ρον Ντένις, του υπεύθυνου για την ομάδα της Μακλάρεν.
Ο Σουμάχερ, όπως είπε έχοντας τις διαβεβαιώσεις των μηχανικών του ότι είναι ταχύτερος στην ευθεία, επέλεξε να προσπεράσει από αριστερά. Την ίδια στιγμή ο Χάκινεν ρισκάροντας πέρασε από δεξιά και φρενάροντας αργότερα βρέθηκε πρώτος εμπρός φυσικά και από τον Σουμάχερ. Η προσπέραση-«όνειρο» χάρισε στον Χάκινεν τη νίκη αλλά και πολλούς νέους φίλους, αφού ήταν μια κίνηση που γοήτευσε τους λάτρεις των αγώνων και απέδειξε ότι ο Φινλανδός έχει και ταπεραμέντο εκτός όλων των άλλων προσόντων του.
Την ίδια ώρα ο μικρός Σουμάχερ, κάνοντας θαυμάσιο αγώνα, κατάφερνε να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου, πίσω από τον νικητή και τον αδελφό του. Ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ πήρε την τέταρτη θέση, αλλά έχει πολλά και δικαιολογημένα παράπονα από την ομάδα του. Η Μακλάρεν όχι μόνο άργησε να αποφασίσει την αλλαγή ελαστικών όταν στέγνωσε η πίστα, αλλά άφησε τον Κούλθαρντ έναν ολόκληρο γύρο παραπάνω από ό,τι τον Χάκινεν στον αγώνα με τα λάστιχα βροχής, βγάζοντάς τον έτσι εκτός διεκδίκησης της νίκης. Ο Βρετανός οδηγός δήλωσε απογοητευμένος από την ομάδα του και θύμισε ότι και στο γερμανικό γκραν πρι η Μακλάρεν είχε κάνει διακρίσεις σε βάρος του και υπέρ του Χάκινεν. Ο Ρον Ντένις παραδέχτηκε το λάθος και ισχυρίστηκε ότι δε γνώριζαν την έκταση του προβλήματος που θα προκαλούσαν στον Κούλθαρντ.
Προβλήματα τακτικής παρουσίασε βέβαια και η Φεράρι αφού ο Ρούμπενς Μπαρικέλο «έμεινε» από καύσιμα. Οι μηχανικοί της Σκουντερία δεν υπολόγισαν ότι η κατανάλωση είχε αυξηθεί μετά το στέγνωμα της πίστας με αποτέλεσμα να στεγνώσει το ρεζερβουάρ του Βραζιλιάνου. Ο Μπαρικέλο πάντως πρόλαβε να κάνει τον ταχύτερο γύρο στο Σπα και σίγουρα στη Φεράρι αυτό το λάθος σημαίνει απώλεια βαθμών που θα στοιχίσουν και ο Βραζιλιάνος μπορούσε να προσφέρει.
Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε ο Χάκινεν χαρακτήρισε υπέροχο και διασκεδαστικό τον αγώνα, παραδέχτηκε ότι η προσπέραση ήταν ασυνήθιστη και κάρφωσε τον Σουμάχερ που δεν του άφηνε περιθώρια κλείνοντάς τον. Ο Σουμάχερ από την πλευρά του ομολόγησε ότι αιφνιδιάστηκε από τον εξαιρετικό ελιγμό, όπως είπε, του Χάκινεν και δήλωσε ότι αν και ο Φινλανδός έχει πλέον έξι βαθμούς διαφορά οι ελπίδες του είναι ζωντανές, αφού μένουν ακόμη τέσσερα γκραν πρι.