Κυριακή 1 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποκρισία

Οταν τελειώνουν οι εντυπωσιακές σύνοδοι για το «μέλλον του πλανήτη», την «προστασία του περιβάλλοντος» και άλλα τέτοια, έρχεται η ώρα της συναλλαγής για να αποκαλυφθούν τα ψέματα και η υποκρισία των ιθυνόντων. Να αποκαλυφθεί, επίσης, το μέγεθος της επικινδυνότητας του καπιταλιστικού συστήματος για το περιβάλλον και τη ζωή των ανθρώπων.

Οπως είναι γνωστό οι αεροπορικές εταιρείες ευθύνονται κατά ένα μεγάλο ποσοστό για τη μόλυνση του περιβάλλοντος με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θεωρούνται μαζί με τις εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειες από τις περισσότερο ρυπογόνες.

Βάσει του Πρωτοκόλλου του Κιότο όφειλαν να περιορίσουν δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με τη χρήση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Υπολόγισαν όμως ότι αυτό θα τους στοιχίσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία, βεβαίως, δεν είναι διατεθειμένες να πληρώσουν.

Αρχισε λοιπόν το παζάρι στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στην Κομισιόν και Στο Ευρωκοινοβούλιο. Πρώτη απόφαση ήταν η ένταξη των αεροπορικών εταιρειών στο «Χρηματιστήριο των ρύπων», δηλαδή το δικαίωμά τους να «αγοράζουν» δικαιώματα ρύπανσης χωρίς να παίρνουν μέτρα. Στη συνέχεια άρχισαν οι «εκπτώσεις». Η Κομισιόν πρότεινε οι εταιρείες να πληρώνουν μόνο το 10% για την αγορά των δικαιωμάτων ρύπανσης, ενώ το Ευρωκοινοβούλιο (πιο αυστηρό) αποφάσισε να πληρώνουν το 25%.

Το υπόλοιπο βεβαίως θα πληρωθεί από τους επιβάτες (μέσω του αυξημένου εισιτηρίου) και τους εργαζόμενους (μέσω των επιδοτήσεων).

Ετσι και η ρύπανση θα συνεχίζεται και οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι «εντάξει», και το μάρμαρο θα πληρώνουν αυτοί που έχουν τη μικρότερη ευθύνη για το πρόβλημα και τις περισσότερες συνέπειες απ' αυτό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ