Κυριακή 17 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ - ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ
Θύματα στον πόλεμο της ασφάλτου

Eurokinissi

Στην πιο αιματοβαμμένη Εθνική Οδό, αυτή της Αθηνών - Πατρών, άφησε την περασμένη Δευτέρα μία νέα γυναίκα την πνοή της. Μία είδηση που δυστυχώς αποτελεί κάτι συνηθισμένο τα τελευταία χρόνια. Και χαρακτηρίζεται συνηθισμένο καθώς καμία κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση των Εθνικών Οδών. Στο δρόμο όπου μία οικογένεια, μόνο την τελευταία βδομάδα, θρηνεί το χαμό ενός μέλους της, έχουν χάσει τη ζωή τους άλλοι 35 άνθρωποι από τις αρχές του 2008, σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας. Οκτώ άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ 20 ελαφρύτερα. Και τα περισσότερα από αυτά σημειώθηκαν στα γνωστά σημεία: Παναγοπούλα, Αίγιο, Ακράτα, Ξυλόκαστρο, Κιάτο.

Ο λόγος δεν είναι μόνο η έλλειψη οδικής ευθύνης του οδηγού, όπως συνηθίζεται να λέγεται, αλλά και οι ελλείψεις του δρόμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα, συνολική απόσταση 235 χιλιομέτρων, μόνο τα 25 έχουν προστατευτική νησίδα και αυτά κυρίως στην Περιμετρική της Πάτρας. Οπως τονίζεται στα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας για το πρώτο 6μηνο του 2008, από τα 8.095 ατυχήματα που σημειώθηκαν στους δρόμους, τα 769 οφείλονται στις κακοτεχνίες του δρόμου από τους εκάστοτε εργολάβους. Ειδικότερα, για τις Εθνικές Οδούς, όπως επισημαίνει η Τροχαία, από τα 738 θανατηφόρα δυστυχήματα, για τα 14 ευθύνη φέρει ο δρόμος και ο καιρός, ενώ τα 94 ακόμα ερευνώνται.


Motion Team

Αντί λοιπόν να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να τελειώσει αυτός ο άτυπος «πόλεμος» της ασφάλτου, τόσο οι κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και αυτές του ΠΑΣΟΚ, εδώ και δεκαετίες, δεν έχουν κάνει κανένα έργο βελτίωσης, παρότι έχουν προταθεί πολλά μέτρα από συγκοινωνιολόγους και ειδικούς επιστήμονες, μεταθέτοντας τη λύση στις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», με τα πανάκριβα διόδια. Και φυσικά στις γνωστές ...πινακίδες που προειδοποιούν τους οδηγούς για την επικινδυνότητα των σημείων στα οποία κινούνται...

Ετσι, από τις 2 Απρίλη, τα διόδια αυξήθηκαν σε ένα μεγάλο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας από 45% μέχρι και 180%. Αυτό, βάσει της παράδοσης των οδικών αξόνων στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, μέσω των «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, οι οποίες ψηφίστηκαν από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ την τελευταία «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ. Στόχος, η αύξηση των κερδών του κεφαλαίου. Γιατί είναι γνωστό πως οι οδηγοί που κινούνται στις Εθνικές Οδούς ευελπιστούν πως θα φτάσουν στον προορισμό τους, βλέποντας στο πλάι του δρόμου τα αμέτρητα εικονοστάσια που θυμίζουν τον βαρύ φόρο αίματος και τις οικογένειες που θρηνούν τους ανθρώπους τους που χάθηκαν στην άσφαλτο...


Eurokinissi


Πέτρος ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ