Τρίτη 12 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αποφάσεις εκτροχιασμού του ΟΣΕ!

Σήμερα αναμένονται οι δηλώσεις Χατζηδάκη για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού

Eurokinissi

Την παράδοση και των σιδηροδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο και τη διαδικασία ακόμα μεγαλύτερης μείωσης του προσωπικού του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ετσι, μετά από την ιδιωτικοποίηση σημαντικών τομέων της οικονομίας της χώρας (όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια, κλπ.) παίρνουν σειρά οι σιδηρόδρομοι, αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τις δυσμενείς για τους εργαζόμενους επιπτώσεις από την πολιτική παράδοσης των υποδομών στο μεγάλο κεφάλαιο. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, οι οποίες προέρχονται από το περιβάλλον του Κ. Χατζηδάκη, μέσα στους άμεσους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι να παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα πλέον κερδοφόρα τμήματα του Οργανισμού. Παράλληλα, αναμένεται να καταργηθούν δεκάδες δρομολόγια, αφού, με βάση τα λεγόμενα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, κρίνεται πως δεν είναι προσοδοφόρα και προκαλούν ζημιά στον ΟΣΕ.

Την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, η οποία θα εξασφαλίσει τεράστια κέρδη για κάποιες επιχειρηματικές ομάδες και τον αποκλεισμό ολόκληρων περιοχών από τα δρομολόγια του ΟΣΕ, η κυβέρνηση τα ονομάζει «σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης». Στην πραγματικότητα πρόκειται για ακόμα ένα σχέδιο ενίσχυσης του μεγάλου κεφαλαίου και ικανοποίησης των αξιώσεων που προβάλλουν οι εκπρόσωποί του, οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι σε μια χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, ο σιδηρόδρομος προσφέρει σημαντικές προοπτικές τόσο για τις μετακινήσεις επιβατών, όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ δεν είναι κάτι που προέκυψε χτες. Είναι μια διαδικασία, την οποία είχε δρομολογήσει από την προηγούμενη δεκαετία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Για την ιστορία, θυμίζουμε πως επί των ημερών διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ:

  • Εισέβαλαν μαζικά στον Οργανισμό συγκεκριμένοι προμηθευτές- κατασκευαστές
  • Επιβλήθηκαν αλλεπάλληλες ανατιμήσεις σε εισιτήρια- κόμιστρα
  • Σημειώθηκε δραστική μείωση και συμπύκνωση των θεωρούμενων μη κερδοφόρων δρομολογίων
  • Επήλθε μεγάλη μείωση του προσωπικού.

Στην περίπτωση των σιδηροδρόμων η ιδιωτικοποίηση θα περάσει μέσα από το «σπάσιμο» του ΟΣΕ. Σ' αυτό το πλαίσιο, το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ότι η θυγατρική «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» θα ...ανεξαρτητοποιηθεί και:

  • Θα αναλαμβάνει αποκλειστικά το επιβατικό και εμπορευματικό έργο
  • Θα αποφασίζει, με βάση τις προσφορές που θα γίνονται, ποιος θα αναλαμβάνει το ένα ή το άλλο μεταφορικό έργο.

Από φέτος, άλλωστε, ισχύει η απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών στο σιδηρόδρομο και ήδη μια ιδιωτική εταιρεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να αδειοδοτηθεί προκειμένου να αρχίσει να δραστηριοποιείται ανταγωνιστικά στον ΟΣΕ. Παράλληλα, θα τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο ...εθελούσιας παραίτησης από την εργασία, με στόχο τη μείωση του προσωπικού κατά 2.000- 3.000 άτομα την επόμενη 4ετία. Τέλος, για να πετύχει το σχέδιο διάλυσης του ΟΣΕ, η κυβέρνηση μεθοδεύει τη στελέχωσή του με διευθυντές από την ελεύθερη αγορά, καταργώντας στην ουσία τους κανονισμούς εργασίας και τις συνθήκες απασχόλησης στον Οργανισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ