Παρασκευή 17 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Σε γραμμή υπεράσπισης των εφοπλιστικών συμφερόντων

Ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επιχείρησε χτες να παρουσιάσει μαγική εικόνα για ναυτεργάτες και νησιώτες, απαντώντας σε Ερώτηση του Γ. Μαρίνου, μέλους του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτή του ΚΚΕ

Δεν υπάρχει ανεργία στους ναυτεργάτες! Με τον προκλητικό αυτό ισχυρισμό επιχείρησε χτες, στη Βουλή, ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Π. Καμμένος να αντιμετωπίσει την Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Μαρίνου, σχετικά με τους χιλιάδες άνεργους εργάτες της θάλασσας και τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ναυτεργάτες και νησιώτες, λόγω της άθλιας κατάστασης που έχουν επιβάλει στην ακτοπλοΐα οι εφοπλιστές και τα κόμματά τους.

Ο Π. Καμμένος επιχείρησε στην τοποθέτησή του να παρουσιάσει την κατάσταση ως ειδυλλιακή. Οπως είπε, «ευτυχώς στη ναυτιλία, αντίθετα με άλλους κλάδους, η ανεργία είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Ανύπαρκτη εντελώς στο επίπεδο των αξιωματικών και στο επίπεδο των ναυτεργατών πάρα πολύ μικρή». Οσον αφορά στα δρομολόγια των πλοίων υποστήριξε ότι «στις ακτοπλοϊκές γραμμές, αυτές που είχαν προγραμματιστεί συνεχίζονται να εκτελούνται. Υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα με 2 ακτοπλοϊκές γραμμές. Με την ακτοπλοϊκή γραμμή - πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε - προς Κάσο, Κάρπαθο, Ρόδο. Και αυτό διότι έγινε επίσχεση εργασίας των εργαζομένων. Και επίσχεση εργασίας των εργαζομένων σε μια άλλη εταιρεία, στην εταιρεία ΣΑΟΣ, με δυο πλοία όπου και αυτό αντιμετωπίστηκε».

Πολιτική υποταγμένη στους εφοπλιστές

«Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στη ναυτιλία πάνω από 30 χρόνια», επισήμανε στην απάντησή του ο Γιώργος Μαρίνος, τονίζοντας πως «όλα τα περί ανυπαρξίας του προβλήματος της ανεργίας είναι αβάσιμα. Οι θέσεις εργασίας στους ναυτεργάτες έχουν μειωθεί δραματικά. Και αυτή η πολιτική που έχει υπηρετήσει με συνέπεια τα εφοπλιστικά συμφέροντα έχει τραγικές συνέπειες και στον αριθμό των θέσεων εργασίας και στα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Αυτή η οδυνηρή πραγματικότητα δεν αφορά μόνο στενά τα δρομολόγια των πλοίων. Οφείλεται στην πολιτική που χτύπησε προχτές το βράδυ τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά, που ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια, που χρηματοδοτεί με δισεκατομμύρια ευρώ τις τράπεζες και υπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα. Αυτήν την ώρα, 33 ακτοπλοϊκά πλοία έχουν ακινητοποιηθεί και περίπου 2.000 ναυτεργάτες ή διώχτηκαν ή μένουν στα πλοία χωρίς μισθό, τροφή και δικαιώματα».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε ενδεικτικά σε συγκεκριμένα πλοία που έχουν ακινητοποιηθεί ή άμεσα ακινητοποιούνται, όπως τα «Αρσινόη», «Κορνάρος», «Λήμνος Εξπρές», «Παναγία Σουμελά», «Παναγία Χοζοβιώτισσα», το οποίο «είναι πολύ επικίνδυνο, σταματά από αύριο (σ.σ. σήμερα) και αφορά ενδομεταφορές στις Κυκλάδες και θα έχει συνέπειες». Παράλληλα, υπενθύμισε πως «οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ χρηματοδοτούν τις άγονες γραμμές χρόνια πολλά, δηλαδή το 2001 - 2008 με 226 εκατομμύρια».

Κατέληξε, καλώντας «τους ναυτεργάτες, τους νησιώτες και τους εργαζόμενους όχι μόνο να βγάλουν σήμερα συμπεράσματα και να καταδικάσουν αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική, αλλά να ανοίξουν μέτωπο και να διεκδικήσουν ασφαλή και σύγχρονα πλοία, αποφασιστικά, συντονισμένα, μαζικά, τακτικά δρομολόγια και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά, εργασιακά μισθολογικά ασφαλιστικά δικαιώματα για τους εργάτες».

Χτυπάνε και το ΝΑΤ

Τις καταγγελίες του ΚΚΕ επιβεβαιώνουν οι ίδιες οι εξελίξεις. Το ακτοπλοϊκό πλοίο «Παναγία Χοζοβιώτισσα», όπως καταγγέλθηκε και από τον Γ. Μαρίνο, αναμένεται να σταματήσει σήμερα, επειδή λήγουν τα πιστοποιητικά του. Είναι το μοναδικό πλοίο που εκτελεί δρομολόγια ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων, αλλά και το μοναδικό που «προσεγγίζει» σε κάποια από τα κυκλαδίτικα νησιά!

Επίσης, σήμερα Παρασκευή, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΝΑΤ, θα πρέπει να ακινητοποιηθούν τα ακτοπλοϊκά πλοία «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ», «ΣΑΟΣ ΙΙ» και «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ», του εφοπλιστή Μανούση. Οι ασφαλιστικές οφειλές του εφοπλιστή για τα δύο από τα τρία πλοία, οι οφειλές του προς το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), αλλά και των δόσεων που δεν έχει καταβάλει στο Ταμείο από ρύθμιση χρεών, συνολικά φτάνουν τα 400.000 ευρώ! Χτες από το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του ΝΑΤ προσπαθούσαν να βρουν φόρμουλα, για να παραταθεί άλλες 15 μέρες η ελευθεροπλοιία των πλοίων του εφοπλιστή, όταν αυτά θα έπρεπε να είχαν ακινητοποιηθεί εδώ και μήνες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ