Τετάρτη 18 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Απέρριψε το νέο θεσμικό πλαίσιο

Απορρίπτονται και από την ΠΝΟ οι αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου για την πρόωρη άρση του καμποτάζ και το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει στο εξής τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Η απόφαση πάρθηκε από τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, κατά την προχτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής της Επιτροπής. Μένει, βέβαια, να επιβεβαιωθεί ότι η απόφαση θα έχει και κάποιο πρακτικό αντίκρισμα κι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με την εξαγγελία συγκεκριμένων κινητοποιήσεων, καθώς απαίτηση όλων των ναυτεργατών και συνολικά του ναυτεργατικού κινήματος είναι να γίνει εδώ και τώρα πράξη η επίσης απόφαση της Ομοσπονδίας για απεργιακές κινητοποιήσεις.

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΝΟ αναφέρει ότι η διατήρηση του καμποτάζ έχει να κάνει με λόγους εθνικούς, στρατηγικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς και κοινωνικής συνοχής των νησιών. «Ολες οι προϋποθέσεις για τη διατήρηση του καμποτάζ υπάρχουν και οι λόγοι για την άρση του - τονίζεται - όχι μόνο δεν εξέλειπαν, αλλά αντιθέτως έχουν καταστεί σοβαρότεροι από τότε (1992) που καθιερώθηκε με τον κανονισμό ο καταληκτικός χρόνος προστασίας των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών».

Η ανακοίνωση μεταξύ άλλων καταλήγει: «Η ΠΝΟ απορρίπτει στο σύνολό του το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοϊα και απαιτεί τη διατήρηση του καμποτάζ και πέρα από την ημερομηνία που καθορίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση και ειδικότερα εφαρμογή της νομοθεσίας του κράτους υποδοχής σε όλα τα θέματα που αφορούν την επάνδρωση των πλοίων, ενισχύοντας την ελληνική νομοθεσία για τη διασφάλιση των σημερινών και αυριανών θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών. Σε αντίθετη περίπτωση η Ομοσπονδία και οι Ελληνες ναυτεργάτες θα οδηγηθούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις».

Βέβαια, η ΠΝΟ αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα και τον ελεύθερο ανταγωνισμό και δε χρειάζεται άλλο, κάτι που αμφισβητείται στην πράξη, αφού και αυτό το πλαίσιο που ίσχυε μέχρι σήμερα διεύρυνε το μονοπώλιο που υπάρχει στις θαλάσσιες συγκοινωνίες με όλες τις αρνητικές συνέπειες. Το γεγονός αυτό καθιστά την πρόταση των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» για τη δημιουργία του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ακόμα πιο επίκαιρη και δείχνει το δρόμο που επιβάλλεται να βαδίσει το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ