Παρασκευή 24 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι» για τα ΤΕΕ

Πρόταση του Ινστιτούτου Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Ενώ τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι της υποθάθμισης των ΤΕΕ, οι μαθητές των σχολείων αυτών δίνουν μαθήματα αγώνα στο δρόμο
Ενώ τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι της υποθάθμισης των ΤΕΕ, οι μαθητές των σχολείων αυτών δίνουν μαθήματα αγώνα στο δρόμο
Στην προσπάθεια καλλιέργειας ψευδαισθήσεων στους χιλιάδες νέους που εκδιώχτηκαν από το ελιτίστικο «Ενιαίο Λύκειο» της μεταρρύθμισης και κατέφυγαν στα ΤΕΕ, εντάσσεται και η φιλολογία περί πρόσβασης των αποφοίτων τους στα ΤΕΙ. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας είχε συστήσει επιτροπή για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΤΕΕ στα ΤΕΙ, ενώ κατά την πρόσφατη σύνοδό τους πρόεδροι των ΤΕΙ της χώρας, εξέφραζαν επιφυλάξεις για τον αριθμό των αποφοίτων που τελικά θα μπορέσουν να δεχτούν.

Στο πλαίσιο της όλης προσπάθειας να «χρυσωθεί το χάπι» για τους μαθητές των ΤΕΕ με υποσχέσεις για πρόσβαση στα ΤΕΙ, η οποία σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου θα γίνεται μετ' εμποδίων, καθώς θα υπάρχει ειδικό εξάμηνο στα ΤΕΙ και εξετάσεις μετά από την ολοκλήρωσή του, το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας καταθέτει δική του πρόταση. Παρά τις μικρές διαφοροποιήσεις, είναι φανερό πως πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα αδιέξοδα που δημιούργησε η αντιεκπαιδευτική πολιτική. Ομως, ακόμα και η ίδια η διατύπωση της πρότασης δεν μπορεί να κρύψει τον υποβαθμισμένο ρόλο των ΤΕΕ και μιλά για «πιθανότητες επιτυχίας» των αποφοίτων τους στα ΤΕΙ.

Το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης προτείνει όσοι απόφοιτοι του Β' κύκλου των ΤΕΕ έχουν βαθμολογία πάνω από 10 και επιθυμούν να εισαχθούν στα ΤΕΙ, να παρακολουθήσουν πρόγραμμα ειδικής εκπαίδευσης που πρέπει να περιλαμβάνει δύο ή τρία μαθήματα γενικής παιδείας με περιεχόμενο ενότητες αντίστοιχων μαθημάτων της Β' και Γ' τάξης του ενιαίου λυκείου. «Η επιτυχής παρακολούθηση των μαθημάτων αυτών θα αποσκοπεί - κυρίως - στην εξασφάλιση της δυνατότητας να συνεχίσουν οι υποψήφιοι σπουδαστές τις σπουδές τους στα ΤΕΙ, χωρίς ουσιαστικές γνωστικές αδυναμίες με πιθανότητες επιτυχίας».

Αποκαλυπτική είναι η εισήγηση όταν αναφέρεται στις προϋποθέσεις για την εισαγωγή στα ΤΕΙ, όπου δικαιολογώντας την αναγκαιότητα θέσπισης εξάμηνης ειδικής εκπαίδευσης, τονίζει ότι «οι τίτλοι απόλυσης από το ΤΕΕ δεν αποτελούν, σύμφωνα με το Ν.2640 τίτλους σπουδών, αλλά πιστοποιητικά επαγγελματικής ικανότητας. Θα πρέπει λοιπόν, τονίζει το ΙΤΕ, το πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης της εξαμηνιαίας ειδικής εκπαίδευσης να ισοδυναμεί με απολυτήριο Λυκείου περιορισμένης, βεβαίως, χρήσης». Επίσης, τονίζεται ότι «εάν δεν υιοθετηθεί αυτή η πρόταση, τα ΤΕΙ θα θεωρούνται πλέον, αδιαβάθμητες εκπαιδευτικές μονάδες, στην καλύτερη περίπτωση θα είναι ισοδύναμα με τα ΙΕΚ», κάτι που αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή ότι τα ΤΕΕ δεν είναι λύκειο, αλλά σχολές μαθητείας και προθάλαμοι των ΙΕΚ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ