Τετάρτη 3 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Ξεχειλίζει η οργή για τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης

Κινητοποιήσεις από σήμερα, ενάντια στην προσπάθεια της εργοδοσίας να απολύσει περίπου 170 εργαζόμενους, «βάζοντας μπουρλότο» συνολικά στο ναυπηγείο

Αναβρασμός και αγανάκτηση επικρατεί ανάμεσα στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων
Αναβρασμός και αγανάκτηση επικρατεί ανάμεσα στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων
Ξεχειλίζει η οργή και η αγανάκτηση ανάμεσα στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, οι οποίοι καλούνται τώρα να αντιμετωπίσουν τα οδυνηρά αποτελέσματα της διαλυτικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που εφαρμόζουν πρόθυμα, σε βάρος της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, διαδοχικά οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Από χτες οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο πόδι για να υπερασπίσουν τους περίπου 170, συναδέλφους τους, του τμήματος τροχαίου υλικού (τρένων), οι οποίοι ήδη βρίσκονται υπό διωγμό. Αλλά και για να γλιτώσουν από την σιδερένια μπότα της γερμανικής πολυεθνικής ιδιοκτήτριας του ναυπηγείου, Thyssen Kroupp, συνολικά τις θέσεις εργασίας τους, τα εργασιακά τους δικαιώματα και την λειτουργία του ίδιου του ναυπηγείου.

Σήμερα στις 11.30 το πρωί οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στο υπουργείο Απασχόλησης στα πλαίσια στάσης εργασίας 11 το πρωί με 3 το μεσημέρι και θα κατευθυνθούν στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Χτες το πρωί «εισέβαλαν» αιφνιδιαστικά στο κτίριο των διοικητικών γραφείων, το οποίο κατέλαβαν συμβολικά για δυόμισι ώρες. Η χτεσινή «εισβολή» των εργαζομένων έγινε στη διάρκεια συνάντησης της διοίκησης του σωματείου, με εκπροσώπους του διοικητικού συμβουλίου που έχει εγκαταστήσει η γερμανική πολυεθνική.

Οι εργαζόμενοι εξοργίστηκαν όταν ο νέος διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ανακοίνωσε προκλητικά ότι το θέμα με το τμήμα τροχαίου υλικού έχει λήξει! Με άλλα λόγια ξεκαθάρισε ότι το τμήμα αυτό «διαγράφεται» και μαζί με αυτό οι εργαζόμενοι. Να σημειωθεί ότι η Thyssen έχει βάλει πωλητήριο συνολικά στο ναυπηγείο και αναμένεται να εμφανιστεί ο νέος επενδυτής μετά το πρώτο 15ήμερο του Ιούνη.

Σε ό,τι αφορά το τμήμα των τρένων, τον Οκτώβρη του 2007 η Thyssen, εφαρμόζοντας τον σχεδιασμό της για διαμελισμό και συρρίκνωση του ναυπηγείου, το «πούλησε» στην δήθεν εταιρεία του Dr. Meyer, που είναι άνθρωπος της Thyssen και μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου Γερμανίας. Τώρα η «εταιρεία» αυτή έχει ξεκινήσει διαδικασίες πτώχευσης και έχει αφήσει τους εργαζόμενους απλήρωτους ένα μήνα, ενώ έχει εξαφανιστεί ακόμα και το κεφάλαιο για τις αποζημιώσεις τους!

Να τιμωρηθούν οι ένοχοι

Η αγωνιστική παράταξη της Εργοστασιακής Επιτροπής (ΕΕΝΣ) σε χτεσινή της ανακοίνωση τονίζει ότι είναι ένοχοι και υπόλογοι απέναντι στους εργαζόμενους ταυτόχρονα με την εργοδοσία, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που ιδιωτικοποίησαν το ναυπηγείο εφαρμόζοντας «όλη την αντεργατική πολιτική της ΕΕ για τη ναυπηγική βιομηχανία». «Συνένοχοί τους είναι - συνεχίζει - όλοι όσοι τους στήριξαν για να υλοποιήσουν αυτή την πολιτική και κύρια οι παρατάξεις τους, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ». Η ΕΕΝΣ τονίζει ότι είναι μονόδρομος η διεκδίκηση για την επιστροφή των εργαζομένων του τροχαίου υλικού στο ναυπηγείο και για «επαναφορά του ναυπηγείου κάτω από κρατικό έλεγχο με προοπτική τον Δημόσιο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας στα πλαίσια μιας άλλης φιλολαϊκής - φιλεργατικής πολιτικής». Ξεκαθαρίζει ότι «θα στηρίξει με όλες της τις δυνάμεις την δράση» που θα έχει αυτούς τους στόχους και καλεί τους εργαζόμενους «να συσπειρωθούν αγωνιστικά σε αυτή την κατεύθυνση, υπερασπίζοντας το δικαίωμά τους στη δουλειά».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ