Τρίτη 9 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 53
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ «GA FERRIES»
Σταθερά στους καταπέλτες για τα δεδουλευμένα

Με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία στο πλευρό τους, οξύνουν την αναμέτρηση με τον εφοπλιστή και το ΥΕΝ

Σταθερά στους καταπέλτες παραμένουν τα πληρώματα των πλοίων του εφοπλιστή Αγούδημου, απαιτώντας την καταβολή των μισθών τους. Ο εφοπλιστής, με τις πλάτες της φιλεφοπλιστικής πολιτικής και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρα, έχει να καταβάλει δεδουλευμένα στους ναυτεργάτες των πλοίων του από το Γενάρη. Στην ίδια δύσκολη κατάσταση βρίσκονται και οι υπάλληλοι των γραφείων της εταιρείας του GA FERRIES, οι οποίοι επίσης παραμένουν απλήρωτοι από το Γενάρη. Ωστόσο, ο ίδιος συνεχίζει να παίρνει εκατομμύρια ευρώ - όπως τα τελευταία 2,2 εκατομμύρια - από τις επιδοτήσεις των «άγονων» γραμμών, ως οφειλόμενα για τις «υπηρεσίες» που προσέφερε.

Σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων των πλοίων του Αγούδημου, από τις 23 του Μάη, με αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και των ίδιων των πληρωμάτων του Αγούδημου, η ΠΝΟ αναγκάστηκε να αποφασίσει απεργία σε όλα τα καράβια του εφοπλιστή, μέχρι να καταβληθούν τα δεδουλευμένα. Η απόφαση παραμένει σε πλήρη ισχύ, ενώ οι ναυτεργάτες με την ενότητά τους έχουν καταφέρει να αποκρούσουν κάθε απεργοσπαστική προσπάθεια, όπως η τελευταία που εκδηλώθηκε σε βάρος του πληρώματος του πλοίου «ΡΟΔΑΝΘΗ» προκειμένου να αποπλεύσει το πλοίο.

Προβλήματα με την καταβολή των δεδουλευμένων τους αντιμετωπίζουν ναυτεργάτες και άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών και ήδη ετοιμάζονται αγωνιστικές κινητοποιήσεις από τις ταξικές δυνάμεις.

Η υπόθεση Αγούδημου είναι χαρακτηριστική για τις συνέπειες της πολιτικής των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, καθώς η πολιτική αυτή έχει μετατρέψει την ακτοπλοΐα σε εφοπλιστικό τσιφλίκι, με αποτέλεσμα να βασανίζονται ναυτεργάτες, νησιώτες και συνολικά οι εργαζόμενοι. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα πώς «έλυσε» το ΥΕΝ το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου, της Χίου και γενικά των νησιών αυτής της πλευρά του Αιγαίου και την ενδοεπικοινωνία μεταξύ τους. Από προχτές, την Κυριακή, ξεκίνησε τα δρομολόγιά του από Λαύριο προς Μεστά Χίου, Ψαρά, Αι - Στράτη και Λήμνο το ταχύπλοο πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ» της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) του εφοπλιστή Απ. Βεντούρη. Ομως, το εισιτήριο της τρίτης - υποτίθεται οικονομικής - θέσης από Λαύριο προς Μεστά ανέρχεται στα 50 ευρώ!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ