Τετάρτη 15 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ
«Ομορφα» λόγια για ... αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις

Συνάντηση με τον πρωθυπουργό είχαν χτες ο υπουργός Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος και ο πρόεδρος του ΣΠΔΕ Γ. Μπαμπινιώτης

Με μεγαλόστομες διακηρύξεις για δήθεν απαλλαγή των μαθητών και των οικογενειών τους από το «άγχος της αποτυχίας και της ανασφάλειας» και με «τεμενάδες» στο «διάλογο» και τη συναίνεση, ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) Γιώργος Μπαμπινιώτης επανέλαβαν τους γενικούς άξονες της επικείμενης μεταρρύθμισης στο Λύκειο και το Εξεταστικό, μετά από συνάντηση που είχαν με τον πρωθυπουργό.

Αναφερόμενος στην αναμόρφωση του Λυκείου, ο Γ. Μπαμπινιώτης μίλησε για «νέα αναλυτικά προγράμματα», «περιορισμό της ύλης» και «αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας», ενώ ο υπουργός Παιδείας μίλησε για «ένα τελείως διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών μέσα στα σχολεία. Ενα πρόγραμμα το οποίο να είναι πιο ευέλικτο, πιο κοντά στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Να υπάρχει περισσότερος δημιουργικός χρόνος για τα παιδιά, τους μαθητές, τις μαθήτριες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τις δημιουργικές ή καλλιτεχνικές δεξιότητες που έχουν. Να μπει "ζώνη πολιτισμού". Να έχουν μια καλύτερη, πιο ουσιαστική τεχνική, επαγγελματική εκπαίδευση».

Μπορεί οι λέξεις να είναι εύηχες, ωστόσο στο στόχαστρο της κυβέρνησης μπαίνει η διαφοροποίηση της μάθησης, μέσα από ευέλικτα προγράμματα που θα προσαρμόζονται στις «τοπικές ανάγκες», δηλαδή κάθε σχολείο θα διδάσκει διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Αυτό το ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο αποτελεί άλλωστε διακηρυγμένο στόχο της ΕΕ προκειμένου να γαλουχούνται οι εύπλαστες συνειδήσεις των μαθητών με τις αξίες του καπιταλισμού και με τις χρηστικές δεξιότητες εκείνες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο από τον αυριανό φτηνό και ευέλικτο εργαζόμενο.

Για το Εξεταστικό, ο Γ. Μπαμπινιώτης σημείωσε πως στόχος είναι να δοθούν στον υποψήφιο φοιτητή «περισσότερες ευκαιρίες να πλησιάσει τα πανεπιστημιακά τμήματα» και δυνατότητα βελτίωσης της βαθμολογίας του στο νέο σύστημα εξετάσεων, δηλαδή ο μαθητής να μπορεί να συμμετέχει στις εξετάσεις περισσότερες από μια φορές με δυνατότητα κατοχύρωσης της βαθμολογίας του. Η συγκεκριμένη πρόταση όμως δεν είναι παρά ένα δόλωμα, προκειμένου να περάσουν οι λοιπές αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις.

Ακόμα, σημείωσε πως «μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με κύριο θέμα την πιστοποίηση, ώστε να μπορεί ο απόφοιτος αυτής της εκπαίδευσης να έχει μια καλή δουλειά, μια καλή αμοιβή και έτσι να προσελκύσουμε πλέον μαθητές οι οποίοι έχουν άλλες δυνατότητες». Και μόνο η επίκληση της πιστοποίησης, είναι μια ομολογία ότι η εκπαίδευση από μόνη της δε θα επαρκεί, ενώ οι υποσχέσεις περί δουλειάς και αμοιβής είναι χωρίς αντίκρισμα, αφού αυτά δεν είναι υπόθεση της εκπαίδευσης. Αλλωστε, μια από τις βασικές κατευθύνσεις στην πολιτική της ΕΕ είναι η στροφή στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, προκειμένου όλο και περισσότεροι νέοι να παρατούν το Λύκειο και να στρέφονται σε μια εκπαίδευση που να παρέχει αποκλειστικά και μόνο χρηστικές και εφήμερες τεχνικές δεξιότητες, σε βάρος της γενικής μόρφωσης. Ετσι ώστε μόλις αποφοιτήσουν από αυτό το σχολείο να είναι εργαζόμενοι - λάστιχο, έτοιμοι για εκμετάλλευση από το κεφάλαιο.

Τόσο ο Γ. Μπαμπινιώτης όσο και ο Α. Σπηλιωτόπουλος δεν τσιγκουνεύτηκαν κολακευτικών χαρακτηρισμών για τους φορείς και τα κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΛΑ.Ο.Σ.) που συμμετέχουν στο «διάλογο», κλίνοντας σε κάθε πτώση τον ουσιαστικό του χαρακτήρα, τη στιγμή που τα αποτελέσματά του έχουν ήδη συναποφασιστεί στο πλαίσιο της ΕΕ: Λιγότερα παιδιά με μόρφωση, περισσότερα παιδιά για φτηνή εργασία. Από την πλευρά τους, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ κατηγόρησαν την κυβέρνηση για επικοινωνιακού τύπου αξιοποίηση του «διαλόγου»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ