Τετάρτη 7 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ
Διόδια και για τοπικές διαδρομές

Από χτες λειτουργούν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα και Τραγάνα. Οι τεράστιες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων, ακόμη και πάνω από 200%, που έγιναν μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο, προβλέπονται από τις συμβάσεις που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ, και το ΠΑΣΟΚ

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ στις Αφίδνες, με αίτημα την κατάργηση όλων των διοδίων
Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ στις Αφίδνες, με αίτημα την κατάργηση όλων των διοδίων
Από χτες, με την έναρξη λειτουργίας και πλευρικών σταθμών, είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια και όσοι οδηγοί κάνουν τοπικές διαδρομές, ακόμη και στον παράδρομο της Εθνικής Αθηνών - Λαμίας.

Ειδικότερα, πλευρικοί σταθμοί λειτουργούν στο ύψος του Καπανδριτίου (στοιχίζουν 1,05 ευρώ για τα ΙΧ), Μαλακάσας (0,80 ευρώ), Οινοφύτων (0,35 ευρώ), Θήβας (0,50 ευρώ) και Τραγάνας (1,75 ευρώ). Παράλληλα, η ιδιωτική κοινοπραξία ετοιμάζει την κατασκευή και άλλων πλευρικών σταθμών διοδίων κατά μήκος της διαδρομής, με πιο χαρακτηριστικούς αυτούς στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης, που θα αναγκάσουν τους εργαζόμενους της Βορειοανατολικής Αττικής να πληρώνουν διόδια για να πάνε και να 'ρθουν στη δουλειά ή στο σπίτι τους.

Οι τεράστιες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων, ακόμη και πάνω από 200%, που έγιναν μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο, προβλέπονται από τις αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ, που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, παραχωρώντας και το εθνικό οδικό δίκτυο στο μεγάλο κεφάλαιο.

Το γεγονός αυτό, που από την πρώτη στιγμή επισήμανε ο «Ρ», ξεκαθαρίζει με χτεσινή του ανακοίνωση και το Γραφείο Τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ, αποδεικνύοντας έτσι πόσο μεγάλη κοροϊδία ήταν οι προεκλογικές υποσχέσεις στελεχών του ΠΑΣΟΚ, όταν έλεγαν ότι θα επαναδιαπραγματευτούν δήθεν με τους μεγαλοεργολάβους για να πληρώνει ο λαός φτηνότερα διόδια...

Συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης

Θυμίζουμε ότι οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ολες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία (Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου) «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης. Το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή ο λαός, πληρώνει με «ζεστό» χρήμα το 30% του κατασκευαστικού κόστους (ή και παραπάνω), ενώ παράλληλα: Παρέδωσε προκαταβολικά (πριν αρχίσουν καν τα έργα) τις εισπράξεις από τα διόδια τμημάτων που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού. Παραδίδει στους ομίλους οδικά τμήματα κόστους άνω του 1 δισ. ευρώ (όπως το πέταλο του Μαλιακού), που κι αυτά κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, στα οποία, μάλιστα, όταν ολοκληρωθούν, θα επιβληθούν διόδια υπέρ των ομίλων! Σε δύο συμβάσεις (Κεντρικής Ελλάδας και Ανατολικής Πελοποννήσου) το Δημόσιο εγγυάται και τα κέρδη, αν δεν υπάρξει η αναμενόμενη κίνηση και άρα τα προσδοκώμενα έσοδα!

Σημειώνουμε ότι οι συμβάσεις προβλέπουν την αύξηση των διοδίων σε τρία στάδια: Οι πρώτες αυξήσεις που κυμάνθηκαν από 35% έως και 180% (!) έγινε πέρσι. Φέτος ακολούθησαν νέες αυξήσεις από 52% έως 73%, με πρόσχημα την χιλιομετροχρέωση, ενώ νέες αυξήσεις θα αρχίσουν να επιβάλλονται σταδιακά σε δύο χρόνια, ανάλογα με την ολοκλήρωση των έργων. Το χαράτσι θα φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από 3,5 με 4 λεπτά που είναι σήμερα και 1,7 λεπτό που ήταν πέρσι. Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό...

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σήμερα, μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις που έγιναν, ένας οδηγός ΙΧ που θα χρειαστεί να διανύσει την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή θα πληρώνει πλέον για διόδια 34,40 ευρώ (δηλαδή όσο περίπου και τη βενζίνη), έναντι 20 ευρώ που πλήρωνε μέχρι το καλοκαίρι και έναντι 11,40 ευρώ που πλήρωνε μέχρι πέρσι την άνοιξη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ