Κυριακή 14 Φλεβάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρίση «ευαισθησίας» από τις αυτοκινητοβιομηχανίες...

Παπαγεωργίου Βασίλης

Ο ιός των ανακλήσεων πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αποκαλύπτοντας ότι οι πολυεθνικές του κλάδου δε διστάζουν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων προκειμένου να μειώσουν τις ζημιές ή να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Η αρχή έγινε πριν δύο εβδομάδες με την ιαπωνική «Toyota», τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο από το 2008, η οποία ανακοίνωσε την ανάκληση 8,67 εκατομμυρίων οχημάτων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 3,5 εκατομμυρίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω προβλημάτων στα φρένα ή στο πετάλι του γκαζιού.

Την περασμένη Πέμπτη και η «Honda» ανακοίνωσε ότι ανακαλεί 437.700 οχήματα (μοντέλα Αccord, Civic, Odyssey, Pilot, CL, CR-V, Αcura TL του 2001 και του 2002) από τη διεθνή αγορά εξαιτίας ελαττωματικών αερόσακων, οι οποίοι ενδέχεται να προκαλέσουν από σοβαρούς τραυματισμούς έως και θάνατο. Συνεκτιμώντας και τις αντίστοιχες ανακλήσεις του 2009 και του 2008 για τον ίδιο λόγο, καθώς και τις προηγηθείσες του Ιανουαρίου 2010 στο μοντέλο Jazz/Fit, λόγω βλάβης στο μηχανισμό του παραθύρου, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακαλέσει 1,6 εκατομμύρια οχήματα την τελευταία διετία.

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατελήφθησαν ξαφνικά από ενοχές για τα ελαττωματικά αυτοκίνητα που διοχέτευσαν στην αγορά τα προηγούμενα χρόνια. Εξάλλου, όπως αποκαλύφθηκε (τουλάχιστον στην περίπτωση της «Toyota») τα προβλήματα ήταν γνωστά εδώ και μήνες. Ετσι, όπως προκύπτει, οι εταιρείες περίμεναν την κατάλληλη (από οικονομική άποψη) στιγμή για να προχωρήσουν στην ανάκληση, υπολογίζοντας ότι τώρα θα έχουν τη μικρότερη ζημιά. Δεν είναι τυχαίο ότι η «ευαισθησία» εκδηλώνεται τη στιγμή που ανακάμπτουν και επανέρχονται στην περίοδο της μεγάλης κερδοφορίας.

Ομως, ένας επιπλέον λόγος που εξηγεί τη μαζική εκδήλωση «ευαισθησίας» από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι και ο σκληρός μεταξύ τους ανταγωνισμός. Ενας ανταγωνισμός που εκφράζεται και στον τομέα της ασφάλειας.

Αυτό το βλέπουμε και στην αντίδραση των ΗΠΑ, οι οποίες βρήκαν χρυσή «ευκαιρία» για να επανέλθουν στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας από την οποία εκτοπίστηκαν το 2008, όταν η «Toyota» ξεπέρασε σε πωλήσεις την «General Motors».

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα σε συνέντευξή του στο «Bloomberg BusinessWeek» ανέφερε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να αντιδράσουν «γρήγορα και αποτελεσματικά». «Κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων έχει την υποχρέωση, όταν υπάρχει μια ανησυχία για την ασφάλεια του κοινού, να αντιδρά γρήγορα και αποτελεσματικά όταν εντοπίζονται προβλήματα», ανέφερε ο Ομπάμα.

Φαίνεται όμως ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνον ιαπωνικό. Αφού λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη Ομπάμα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «Volkswagen» ανακοίνωσε την ανάκληση 193.620 οχημάτων στη Βραζιλία για ένα πρόβλημα στους πίσω τροχούς των μοντέλων Novo Gol και Voyage.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ