Παρασκευή 3 Σεπτέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Ξεκοκαλίζουν υποδομές και εργαζόμενους

Ο λαός έχει κάθε συμφέρον να παλέψει για την κοινωνικοποίηση στρατηγικών τομέων της παραγωγής, που θα υπηρετούν τις δικές του ανάγκες

Υποδομές και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, αντί να υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, γίνονται βορά στην κερδοσκοπική δίψα του κεφαλαίου
Υποδομές και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, αντί να υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, γίνονται βορά στην κερδοσκοπική δίψα του κεφαλαίου
Τον αντιλαϊκό - αντεργατικό χαρακτήρα της συμφωνίας για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, επιβεβαίωσε η χτεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εθνικής Αμυνας, μετά την ολοκλήρωση την Τρίτη των διαπραγματεύσεων με τη γερμανική «Thyssen Krupp Marine Systems» και την «Αbu Dhabi Mar».

Δίνοντας την εικόνα των διαβουλεύσεων, ο Ε. Βενιζέλος παραδέχθηκε ότι το κουμάντο είχε η γερμανική πολυεθνική, η οποία, στις 21 Σεπτέμβρη 2009 κατήγγειλε τη σύμβαση για τα υποβρύχια με το ελληνικό δημόσιο, χωρίς να έχει παραδοθεί τίποτα στο πολεμικό ναυτικό και ενώ το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων - ύψους 2,8 δισ. ευρώ - είχε μπει στα ταμεία της «Thyssen».

Με την τελική συμφωνία - η οποία αναμενόταν να καθαρογραφεί χτες - η κυβέρνηση δρομολογεί την οριστική παύση κάθε εργασίας στα Ναυπηγεία πέρα από την κατασκευή στρατιωτικού υλικού, η οποία βρίσκεται υπό τον έλεγχο των πολυεθνικών. Σαν συνέπεια, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού, ενώ μεγάλο μέρος των υποδομών μιας στρατηγικής σημασίας επιχείρησης θα εκποιηθεί σε ιδιώτες ή θα κλείσει.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ε. Βενιζέλου στις 29 Ιούλη, στη συμφωνία προβλέπεται ο «διαχωρισμός και η εκποίηση μέσω πλειστηριασμού ορισμένων στοιχείων περιουσιακών των Ναυπηγείων, τα οποία δεν είναι αναγκαία για τη λειτουργία τους στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών και τα Ναυπηγεία αναλαμβάνουν την υποχρέωση για τα επόμενα 15 χρόνια να περιοριστούν και να μην αναπτύξουν μη στρατιωτικές, δηλαδή πολιτικές, δραστηριότητες».

Δηλαδή, μεθοδεύεται η πλήρης διάλυση του παραγωγικού τμήματος των Ναυπηγείων, στο όνομα του να αποδεσμευτεί η κυβέρνηση από το πρόστιμο των 250 εκατ. ευρώ που της έχει επιβάλει η Κομισιόν για παλιότερες κρατικές ενισχύσεις προς τα ναυπηγεία.

Η πολυεθνική απειλούσε προκλητικά να αφήσει απλήρωτους τους 1.300 εργαζόμενους, γεγονός που αξιοποιήθηκε σαν όχημα από την κυβέρνηση για να απεμπολήσει τις ποινικές ρήτρες λόγω καθυστερήσεων τριών ετών και άνω. Αναφερόμενος στην τελική συμφωνία, ο Ε. Βενιζέλος είπε χτες ότι φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι «η κύρωση να γίνει μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου με ευρεία συναίνεση».

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση κινείται «απολύτως μέσα στις προβλέψεις του "frame work agreement" της 18ης Μαρτίου» και χαρακτήρισε την ληστρική για το λαό συμφωνία «ισορροπημένη και καλή (...) που προστατεύει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα του Δημοσίου και του Πολεμικού Ναυτικού».

Το πλαίσιο που επικαλείται ο υπουργός, προέβλεπε την παραλαβή από τη Γερμανία του υποβρυχίου που «γέρνει», τριών ακόμα που είναι υπό κατασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την παραγγελία δύο επιπλέον, ανεβάζοντας το αρχικό τίμημα του κατασκευαστικού προγράμματος από 2,85 δισ. ευρώ στα 4 δισ. ευρώ περίπου, με ανοιχτό το ενδεχόμενο και άλλων παραγγελιών από το Πολεμικό Ναυτικό διαφόρων τύπων πλοίων επιφανείας.

Αφήνοντας, τέλος, ανοιχτό το ενδεχόμενο τα τελικά νομικά κείμενα της συμφωνίας να περιέχουν επιπλέον παραχωρήσεις προς τις πολυεθνικές, ο αρμόδιος υπουργός είπε χτες με νόημα: «Εχω την αισιοδοξία, ότι θα τελειώσουν τα κείμενα, παρότι, όπως έχω πει και άλλη φορά, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ