Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μπαίνουν στο παιχνίδι, με προίκα την κατασκευή 6 φρεγατών, κόστους 3,5 δισ. ευρώ
Η συμφωνία αφορά στη ναυπήγηση 6 φρεγατών τύπου FREMM, συνολικού προϋπολογισμού σε σημερινές τιμές 3,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία Ναυπηγεία Ελευσίνας: «Η γαλλική DCNS και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας/Νεώριο υπέγραψαν Συμφωνία (Agreement) για τη ναυπήγηση των 6 Φρεγατών (FREMM) του Π.Ν. Η Συμφωνία αντικαθιστά το Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) που είχε υπογραφεί το 2006».
Η επιλογή των συγκεκριμένων φρεγατών έγινε με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ που επιβεβαίωσε η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Με τη συμφωνία αυτή, που καθιστά τον ελληνικό όμιλο κύριο συνεργάτη της DCNS στην Ελλάδα και βασική ναυπηγό εταιρεία, επιχειρείται η επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης του προγράμματος.
Επιδιώκεται ταυτόχρονα η ισχυροποίηση της θέσης της σημερινής ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που με «προίκα» τις φρεγάτες, μπαίνει στο παζάρι για την υπαγωγή υπό ενιαίο έλεγχο εκ μέρους πολυεθνικών ομίλων - και υπό τον ψευδεπίγραφο τίτλο του «Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα» - τόσο του Σκαραμαγκά όσο και της Ελευσίνας/Νεώριο. Οπως έχει ήδη συμφωνηθεί, η γερμανική «Thyssen Krupp Marine Systems» με τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης που είναι ο βασικός πελάτης, θα μεταβιβάσει στο τέλος Σεπτέμβρη το 75% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην αραβική «Abu Dhabi Mar».
Λεία και έπαθλο σε όλο αυτό το νταλαβέρι αποτελούν τα 4 δισ. που θα ανέλθει το συνολικό πρόγραμμα των 6 υποβρυχίων γερμανικού τύπου «Τ-214» και τα 3,5 δισ. ευρώ του νέου προγράμματος των φρεγατών γαλλικού τύπου «FREMM» με προοπτική ακόμα 2,5 δισ. για άλλες 4 φρεγάτες του ίδιου τύπου αν αποφασιστεί η αντικατάσταση για λόγους ομοιοτυπίας των σημερινών τύπου MEKO-200. Δηλαδή συνολικά 10 δισ. ευρώ σε ορίζοντα μέχρι το 2025.