Παράνομη κηρύχτηκε η κινητοποίηση μετά από προσφυγή στα δικαστήρια, στο πλαίσιο έντασης της πολιτικής ποινικοποίησης που ακολουθεί η κυβέρνηση
Κόντρα στην προσπάθεια τρομοκράτησης, οι απεργοί δίνουν σήμερα ραντεβού στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ, στην Καρόλου, στις 12 το μεσημέρι. Θα ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Οικονομικών. Επίσης, αύριο το Σωματείο Εργαζόμενων στην Κίνηση στον ΟΣΕ θα προχωρήσει σε τρίωρες στάσεις εργασίας (6 π.μ.-9 π.μ., 2 μ.μ.-5 μ.μ. και 9 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα).
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο θέτει τις βάσεις για την ιδιωτικοποίησή του, απελευθερώνει και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, καταργεί κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος καθώς με το «έτσι θέλω» καταργεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των προηγούμενων ετών, μειώνει το προσωπικό και εντατικοποιεί την εργασία, «βάζει φωτιά» στις τιμές των εισιτηρίων, περικόπτει δρομολόγια που δεν ευνοούν την καπιταλιστική κερδοφορία, υπονομεύει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών. Στην ένταση της αντεργατικής - αντιλαϊκής επίθεσης η πλειοψηφία - ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ - της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) προβάλλει αιτήματα που δεν αμφισβητούν τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης ενώ έχει καίριες ευθύνες για το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν οργανώσει αποτελεσματικά την αντίδρασή τους σε αυτό το αντεργατικό τσουνάμι.
Η επίθεση στον ΟΣΕ είναι μέρος της γενικότερης πολιτικής παράδοσης των στρατηγικών τομέων της οικονομίας στο μεγάλο κεφάλαιο. Χαρακτηριστικό είναι ότι την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μεθοδεύει τη μείωση του προσωπικού και την εντατικοποίηση της εργασίας και στα ΕΛΤΑ, για να διευκολύνει την επικείμενη απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ.
Ο Πέτρος Παναγούλιας, στέλεχος του ΠΑΜΕ και αντιπρόεδρος της ΠΟΣ, αναδεικνύοντας την ανάγκη αγωνιστικής απάντησης σε ταξική κατεύθυνση, δήλωσε στο «Ρ»: «Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο και συνολικά δεν έχουν άλλο δρόμο από την άμεση οργάνωση της πάλης τους για να ανατρέψουν αυτή την πολιτική. Για να διεκδικήσουν ένα σιδηρόδρομο που να υπάγεται σε ένα ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών που θα είναι λαϊκή περιουσία και θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες. Αυτό το δρόμο τον έδειξε και τον δείχνει στους εργαζομένους το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ που καθημερινά παλεύει για την ανατροπή των πολιτικών αυτών σε αντίθεση με τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες σε ΓΣΕΕ, ΠΟΣ και ΑΔΕΔΥ οι οποίες ακόμα και σήμερα στηρίζουν την πολιτική της ΕΕ και την πολιτική απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών».