Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ με αφορμή την πειρατεία στον κόλπο του Αντεν

«Από τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς ναρκοθετείται η ασφαλής ναυσιπλοΐα, οι μεταφορές και η δυνατότητα ανάπτυξης των πλουτοπαραγωγικών δυνάμεων προς όφελος των λαών». Αυτό ξεκαθαρίζεται σε επιστολή της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ που απέστειλε προχτές προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αναδεικνύοντας πλήρως τις αιτίες που ευθύνονται για το φαινόμενο της πειρατείας που παρατηρείται στη θαλάσσια περιοχή του κόλπου του Αντεν και δίνοντας την κατάλληλη απάντηση στις «θεωρίες» ότι η κατάσταση αυτή μπορεί δήθεν να αντιμετωπιστεί με την επιβολή στρατοκρατικού νόμου στα καράβια. Δηλαδή είτε με οπλισμένα πληρώματα είτε με οπλισμένους «ράμπο» «σεκιούριτι» που θα προσλαμβάνουν οι εταιρείες και θα χαρακτηρίζονται στα πλοία ως επιβαίνοντες.

Πιο συγκεκριμένα, στις 15 Ιούλη από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής στάλθηκε τρισέλιδο έγγραφο προς τα ναυτεργατικά σωματεία και τις εφοπλιστικές Ενώσεις με την οποία απαιτείται να καταθέσουν τις θέσεις τους ως το τέλος του Αυγούστου για το θέμα της πειρατείας. Στο έγγραφο πέρα από τις ...«δράσεις» της ελληνικής κυβέρνησης που αναφέρονται για την αντιμετώπιση της πειρατείας, όπως είναι για παράδειγμα η συμμετοχή ελληνικού πολεμικού πλοίου στο στόλο που έχουν αναπτύξει οι ιμπεριαλιστές στην περιοχή - χωρίς βέβαια να μειωθούν οι πειρατικές επιθέσεις αντίθετα έχουν αυξηθεί - γίνεται προσπάθεια να εμφανιστεί ως κατάλληλο επιπρόσθετο μέτρο «η επιβίβαση ενόπλων τμημάτων» στα πλοία!

Σημειώνεται, μάλιστα, ότι σε επίπεδο ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) στη 89η Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (ΜSC) που έγινε από τις 11 ως τις 20 Μάη του 2011, καταγράφηκαν χώρες που επιτρέπουν την επιβίβαση ενόπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία που φέρουν τη σημαία τους και «εκπονήθηκαν και υιοθετήθηκαν οδηγίες μη υποχρεωτικού χαρακτήρα που απευθύνονται στους πλοιοκτήτες και τις κυβερνήσεις, προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη σε περίπτωση που επιτρέπεται η επιβίβαση ένοπλου προσωπικού, προς φύλαξη των πλοίων». Επιπρόσθετα αναφέρονται στο έγγραφο του υπουργείου και χώρες όπως Δανία, Νορβηγία, Φινλανδία, Σουηδία, Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία που έχουν θεσπίσει ή έχουν δρομολογήσει τη θέσπιση σχετικής νομοθεσίας για την επιβίβαση ενόπλων στα πλοία.

Από την ΠΕΜΕΝ γίνεται σαφές ότι «ο εξοπλισμός των πλοίων με πυροβόλα όπλα δεν λύνει το πρόβλημα, το επιδεινώνει, με θύματα τους ναυτεργάτες, τις ανθρώπινες ζωές». Σημειώνει ότι παραβιάζονται οι διεθνείς συμβάσεις είτε ερμηνεύονται κατά το δοκούν όπως η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «περί δικαίου της θάλασσας» του 1982. Επισημαίνει τη ζοφερή κατάσταση που ζει ο λαός της Σομαλίας (29.000 νεκρά παιδιά από λιμό το τελευταίο τρίμηνο, πάνω από το 50% της βοήθειας του ΟΗΕ σε τρόφιμα και βασικά είδη ανάγκης λεηλατούνται από ενόπλους κ.λπ.) και κάνει σαφές: «Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι χρειάζεται ένταση της ένοπλης βίας και επιβολή του δίκαιου του ισχυρότερου, με θύματα τους ναυτεργάτες και τους λαούς». Επαναλαμβάνει τις αιτίες που δημιουργούν το πρόβλημα, δηλαδή τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς σε βάρος των λαών και καταλήγει: «Είναι επικίνδυνη "αφέλεια" να πιστεύεται ότι οπλισμένα εμπορικά πλοία με πυροβόλα όπλα θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ