Σάββατο 22 Οχτώβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΣΟΚ - ΝΔ ΓΙΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΝΗΣΙΩΝ
Απόλυτη σύμπλευση με τις απαιτήσεις των εφοπλιστών

Η πολιτική αυτή δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες των νησιωτών και ταξιδιωτών, κατάγγειλε το ΚΚΕ στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης Επερώτησης

Με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ να εκφράζουν τη συμφωνία τους στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και τη διάθεση της σύνδεσης των ελληνικών νησιών στις ...ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ολοκληρώθηκε χθες, στη Βουλή, Επερώτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το θέμα των δρομολογίων προς τα νησιά.

Χαρακτηριστική ήταν η κριτική που άσκησε η ΝΔ με τον βουλευτή της Ι. Πλακιωτάκη να δηλώνει ότι καθυστερούν οι επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές. «Εξι με οκτώ μήνες οι καταβολές των επιδοτήσεων είναι ένα τεράστιο ζήτημα ρευστότητας και επιβίωσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών», είπε. Παράλληλα, ζήτησε επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων, τονίζοντας ότι «το επιτυχημένο μοντέλο σύμβασης παραχώρησης ΟΛΠ - COSCO θα πρέπει να είναι οδηγός σας σ' αυτή τη διαδικασία». Με τις επισημάνσεις έσπευσε να συμφωνήσει ο υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης, δηλώνοντας ότι «γίνεται προσπάθεια για την επέκταση περαιτέρω της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού Πειραιά και την ιδιωτικοποίηση της Θεσσαλονίκης κατά ένα ποσοστό. Νομίζω ότι ναι, συμφωνώ και εγώ μαζί σας ότι το υπόδειγμα της COSCO είναι εξαιρετικά επιτυχημένο»! Επίσης παρουσίασε την κυβερνητική στρατηγική για τη διατήρηση του υφιστάμενου μοντέλου, λέγοντας πως «πρέπει να δημιουργήσουμε έναν εθνικό φορέα διαχείρισης θαλασσίου χώρου, μια ρυθμιστική αρχή που θα ρυθμίζει τα των θαλασσίων οδών, των θαλασσίων μεταφορών, για να το πούμε έτσι. Είμαστε διατεθειμένοι να βάλουμε όσα χρήματα χρειάζεται, να κτίσουμε πλοία, έτσι ώστε στη συνέχεια να κάνουμε παραχώρηση αυτών των γραμμών και να λειτουργήσει όλο αυτό το κύκλωμα της μεταφοράς με έναν τρόπο που κυρίως θα δημιουργεί ανάπτυξη, γιατί αυτό είναι το ζητούμενο».

Τα προβλήματα στη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα «είναι η συνεχής πρακτική των εφοπλιστών», επισήμανε - στον αντίποδα των παραπάνω θέσεων - ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης. Οπως είπε, «η συνεχής απειλή του αποκλεισμού επικρέμαται πάνω από τα κεφάλια των νησιωτών μας, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών και των εφοπλιστών, απαιτήσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους ταξιδιώτες, αλλά με την αύξηση της κερδοφορίας τους». Επισήμανε παράλληλα πως όλα αυτά «είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν όλα τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που οδήγησε στην απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και στην παράδοσή τους στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, μετατρέποντας έτσι ένα κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα. Αυτή η πολιτική φέρει τη σφραγίδα και την υπογραφή και των δύο κομμάτων, και της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ». Τέλος, σημείωσε πως «η πρότασή μας είναι η δημιουργία δημόσιου φορέα συγκοινωνιών, στον οποίο θα υπαχθούν και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Τότε μόνο θα γίνει δυνατό οι λαϊκές μάζες και κυρίως οι νησιώτες να έχουν φθηνές, ασφαλείς και τακτικές, χειμώνα - καλοκαίρι, συγκοινωνίες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ