Στην ΕΝΕΔ συμμετέχουν 10 εταιρείες: Ο «Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη», ο «Πήγασος», το «Mega», ο ANT1, το «Star Channel», η 24Media (αθλητικά), η «Ναυτεμπορική», η «PrimeMedia» (Newsbeast.gr), το «Capital.gr» και το «Αθηνόραμα».
Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν σε σχετική συνέντευξη Τύπου, βασικοί σκοποί της ΕΝΕΔ είναι από τη μια το ξεκαθάρισμα του χώρου («ενίσχυση της αξιοπιστίας, της αξίας και της παρουσίας συνολικά των επώνυμων τίτλων, που γνωρίζει και εμπιστεύεται το αναγνωστικό κοινό, όπως και η δημιουργία νέων, που πληρούν τις προδιαγραφές»), και από την άλλη η καθιέρωση «ανεξάρτητων μετρήσεων» με βάση τις οποίες θα μοιράζεται η διαφήμιση, αλλά και η επιβολή χρέωσης των χρηστών. Και όλα αυτά σε συνεργασία με το ΙΑΒ Hellas, για τη διατήρηση «όλων των απαραίτητων τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης» (ΙΑΒ Hellas: Interactive Advertising Bureau - οργανισμός διαδραστικής επικοινωνίας. Είναι η ένωση των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing).