Ο κεντρικός πολιτικός λόγος των κομμάτων που κατείχαν τη διακυβέρνηση και εξ αυτής την εξουσία για λογαριασμό του κεφαλαίου, αλλά κι ο ενίοτε πύρινος αντιμνημονιακός, αλλά όχι και συνάμα αντικαπιταλιστικός λόγος των αμοιβαδικών τους εκφάνσεων, έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Είναι προφητολογικά δήθεν εκφοβιστικός. Αναγγέλλει επικείμενες καταστροφές σε περίπτωση μη υπακοής των ψηφοφόρων στα τοις κείνων ρήμασι εκβιαστικά και προαπαντημένα διλήμματα.
Είναι εκβιαστικός καθώς υπερπροβάλλει τις συνέπειες της...ανυπακοής με την ωμότητα του δημίου που εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει με την κεφαλή πριν καλά καλά αποκοπεί από το σώμα καθώς τη σχίζει ο μπαλτάς.
Είναι λόγος εξειδικευμένα ασαφής, σχεδόν κακέκτυπο φθηνών σειρών τρόμου, οπότε σκιές και μάσκες εναλλασσόμενες, αφήνουν τη φαντασία του ακροατή θεατή να οργιάζει και να πυροδοτεί αυτοματισμούς απελπισμένης άμυνας.
Είναι έμμεσα και πομπωδώς σωτηριολογικός, αλλά ταυτόχρονα γεμάτος προαπαιτούμενα και αιρέσεις χρονικές, ποιοτικές και λογικές ακόμη. Παρατάσσει τα αν και τα εφ' όσον των προϋποθέσεων της εξουσίας τους ωσάν να πρόκειται για βήματα νηπίων που πρέπει να διδαχτούν άμεσα οι πολίτες ψηφοφόροι.
Είναι χυδαία απολογητικός λόγος γιατί σέρνεται ανάμεσα στην εμπειρία και τη δοκιμασία, ανάμεσα στα ολοφάνερα βάσανα των φτωχών και φτωχοποιούμενων ταχύτατα Ελλήνων, σα φίδι κολοβό που αυτοβαφτίστηκε αζημίωτη συγγνώμη και δαγκώνει τους έντιμους για να τους ακινητοποιήσει την οργή.
Είναι ο κυρίαρχος πολιτικός λόγος των πρωταγωνιστών και δευτεραγωνιστών της προεκλογικής σκηνής, λόγος καλλιεργημένης συνενοχής και σχεδόν σεμνότυφος, καθώς καλεί σε μια κόλαση το λαό όπως ο πορνοβοσκός τις πόρνες με την υπόσχεση της μελλοντικής αποκατάστασης της τιμής τους.
Είναι μια κήρυξη πολέμου εντέλει ανοιχτή. Κατάμουτρα στον καθένα και την καθεμιά εκτοξευμένη με την ελευθεριότητα της αγοράς των λέξεων και του παζαριού των εννοιών. Ακούγονται σαν Κασσάνδρες που διαφημίζουν τους ίππους μιας Τροίας ως αναγκαίο και μοιραίο κακό κι όχι ως λάθος επιλογή σε λάθος μάχη.