Σάββατο 30 Ιούνη 2012 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ICAP
Ενισχύονται οι πωλήσεις «ιδιωτικής ετικέτας»

Τραβούν οι χαμηλές τιμές, λόγω της μείωσης των λαϊκών εισοδημάτων

Η μείωση των λαϊκών εισοδημάτων κινείται αντιστρόφως ανάλογα προς την εξέλιξη των πωλήσεων των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων (Private Label). Αυτό επιβεβαιώνει σχετική κλαδική μελέτη της ICAP, σύμφωνα με την οποία η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων, που τους αναγκάζει να αναζητούν όλο και φθηνότερα προϊόντα, λειτουργεί «ευνοϊκά» για τις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων που τα τελευταία χρόνια φαίνεται να κερδίζουν έδαφος και να αποφέρουν ολοένα μεγαλύτερο μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων περιλαμβάνονται όλα τα εμπορεύματα που πωλούνται με το εμπορικό σήμα ενός καταστήματος λιανικής, το οποίο μπορεί να είναι η επωνυμία της επιχείρησης ή ένα σήμα που δημιουργείται αποκλειστικά από την επιχείρηση λιανικής για τα καταστήματά της.

Οπως διαπιστώνουν και οι συντάκτες της μελέτης, «η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, τα εφαρμοζόμενα μέτρα λιτότητας και οι συνθήκες αβεβαιότητας που επικρατούν γενικότερα στην ελληνική οικονομία οδηγούν σημαντική μερίδα των καταναλωτών να προβαίνουν, μεταξύ άλλων, και στη μείωση της αξίας του "καλαθιού αγορών". Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (...)». Ειδικότερα, την περίοδο 2007-2010 οι πωλήσεις σε αξία των PL αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 12,4%, ενώ το 2011, σε μια χρονιά που τα λαϊκά νοικοκυριά έχουν περιορίσει ακόμα και τις αγορές των αναγκαίων, εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης θα κυμανθεί γύρω στο 6%. Μάλιστα, στην περίοδο 2007-2010 ο ρυθμός μεταβολής της εγχώριας αγοράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ξεπέρασε κατά πολύ το συνολικό μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής των πωλήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ και cash and carry που διαμορφώθηκε στο 2,5%. Το 2010 ο βαθμός διείσδυσης των προϊόντων PL στο σύνολο των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στο 18,8% από 16,8% το 2009.

Ως προς τη διάρθρωση της αγοράς, πρώτα σε πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας βρίσκονται τα τρόφιμα με ποσοστό συμμετοχής 64% το 2010, από 61% που ήταν το 2009. Ακολουθεί η κατηγορία που περιλαμβάνει τα προϊόντα καθημερινής συντήρησης του νοικοκυριού (απορρυπαντικά, χαρτικά, καθαριστικά) με ποσοστό 16% και η κατηγορία που περιλαμβάνει τα κάθε είδους χρηστικά είδη νοικοκυριού, καθώς και τα είδη ένδυσης με ποσοστό 10,5%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ