(γ' μέρος)
29... Πβ6 30. Αδ3 Πγβ7 31. Βγ5 Βε7. Η παρτίδα, κάθε άλλο παρά κερδισμένη θα είναι αν δεν αλλαχθούν οι βασίλισσες και το «θ» πιόνι θα κινδυνεύει. 32. Βε7 Πε7 33. β5. Σημαντική υπεροχή θα είχε ο μαύρος στη συνέχεια 33. α5 Πβ8 34. Πβ2 Πεβ7 35. Παβ1 γ5. 33... γβ5 34. Αβ5 Αβ5 35. αβ5 Πεβ7 36. Πα5.
Πόσο απλά και σταθερά ο μαύρος εκτελεί το σχέδιό του να πάει η παρτίδα σε φινάλε ΠΠ. Ολες του οι κινήσεις μετά την 11η του λευκού, όπου σταθεροποιήθηκε η δομή των πιονιών, είχαν στόχο αυτή την κατάληξη, αλλαγές και πάλι αλλαγές. 36... α6! 37. βα6 Πβ1 38. αβ7 Πβ7 39. Πα2. Αυτή ακριβώς είναι η θέση που επιδιώκουμε να φέρουμε σε αυτή τη συμμετρική διπλή Stonewall. Η θέση στα μάτια ενός άπειρου σκακιστή μπορεί να μοιάζει ισόπαλη, αλλά στην πραγματικότητα είναι χαμένη για τον λευκό. 39... Πβ1 40. Ρε2 Πη1 41. Ρδ3 Πη2 42. Πγ2.
Ο λευκός δεν μπορεί: α) Να αλλάξει τους Π, β) Να εγκαταλείψει την 2η οριζόντια γραμμή, γ) Να αφήσει την κάθετο «γ», δ) Να παίξει με τον Ρ του. Τσούκτσβανγκ! 42... Ρζ7 43. Πγ7+ Ρε8 44. Πγ2 Ρδ7 45. Πδ2 Ργ6 46. Πγ2+ Ρβ5 47. Πδ2 Ρβ4 48. Πγ2 Ρβ3 (Βλέπε διάγραμμα).
49. Πδ2. Παθητικό που χάνει εύκολα, όμως και η δυναμική συνέχεια με 49. Πγ6 έχανε επίσης. 49... Πθ2 50. Πε6 Βθ4! 51. Πθ6 Ργ5 52. Πθ8 Πθ1 53. Πγ8+ Ρβ6 54. ε6 Πδ1+ 55. Ργ2 θ2 56. ε7 θ1=Β 57. ε8=Β Πγ1+ 58. Ρβ2 Πβ1+ 59. Ργ3 Βε1+ 60. Ρδ4 Πβ4+ 61. Ρδ5 Βδ1+ και 0-1.
49... Πδ2+ 50. Ρδ2 Ρβ2 51. Ρδ3 Ργ1 52. Ργ3 Ρδ1 53. Ρβ4 Ρδ2 54. Ργ5 Ρε3 55. Ρδ6 δ4 56. Ρε6 δ3 57. Ρζ5 δ2 58. ε6 δ1=Β 59. ε7 Βδ7+ 60. Ρζ6 Ρζ3 61. Ρζ7 Ρη2 62. Ρζ8 Ρθ2 63. ε8=Β Βε8 64. Ρε8 Ρη3 65. ζ5 82 66. ζ6 θ1=Β 67. ζ7 Βθ5 και 0-1.