Τετάρτη 10 Οχτώβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΔΙΕΘΝΗ
ΡΩΣΙΑ - ΕΕ
Μάχη για τα μερίδια των αγορών

Η Μόσχα δεν είναι ικανοποιημένη με τους οικονομικούς όρους της νέας συμφωνίας αρχών, που προτείνει η ΕΕ, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, Σεργκέι Λαβρόφ, κατά τη συνάντησή του με την Ενωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων στη Ρωσία. «Οι διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία αρχών δεν προχωρούν εύκολα. Οι εταίροι μας επιθυμούν να πάρουν από τη Ρωσία πολύ περισσότερα απ' ό,τι είχαμε συμφωνήσει κατά τη διάρκεια της ενταξιακής πορείας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ)», υπογράμμισε ο Λαβρόφ, προσθέτοντας πως η Ρωσία χρειάζεται χρόνο για να «χωνέψει η οικονομία μας τους νέους όρους λειτουργίας, μετά την ένταξη στον ΠΟΕ».

Ο Ρώσος υπουργός των Εξωτερικών σημείωσε πως την ώρα που «η Ρωσία είναι ένας αξιόπιστος προμηθευτής ενέργειας στην αγορά της ΕΕ» κι επιπλέον «εκπληρώνει αυστηρά τις υποχρεώσεις προς τους εταίρους», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε αντίθεση «δυσκολεύει τη συνεργασία». Ο Λαβρόφ κατηγόρησε την ηγεσία της ΕΕ πως παραβιάζει τα συμφωνηθέντα, που αφορούν «τη δέσμευση της κάθε πλευράς να μην λαμβάνουν μέτρα που επιδεινώνουν τις συνθήκες της επιχειρηματικής δραστηριότητας της άλλης πλευράς στα εδάφη της».

Οι δηλώσεις αυτές απεικονίζουν τις σκληρές διαπραγματεύσεις, που γίνονται μεταξύ των δύο πλευρών, με ζήτημα αιχμής αυτό της ενέργειας, όπου τα ευρωπαϊκά ενεργειακά μονοπώλια επιδιώκουν την απευθείας πρόσβαση στις ρωσικές πηγές ενέργειας και στις ρωσικές ενεργειακές υποδομές, ενώ επιπλέον πιέζουν και για τη μείωση των τιμών του ρωσικού φυσικού αερίου, που διοχετεύεται προς τις χώρες της ΕΕ.

Αυτές τις μέρες ο Ρώσος Πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε ότι η Ρωσία εγγυάται την απρόσκοπτη παροχή φυσικού αερίου προς την Ευρώπη μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού «Nord Stream» («Βόρειο Ρεύμα»), καθώς υπολογίζει πως ο αγωγός φυσικού αερίου θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής ηπείρου μιλώντας στην τελετή έναρξης λειτουργίας της δεύτερης διακλάδωσης του αγωγού. Η διαδρομή του περνάει μέσω των χωρικών υδάτων πέντε κρατών της Βαλτικής, αποφεύγοντας τα εδάφη της Ουκρανίας, Λευκορωσίας, Πολωνίας και των βαλτικών χωρών, που προήλθαν από τη διάλυση της ΕΣΣΔ. Στην κατασκευή του και στην προμήθεια του εξοπλισμού έλαβαν μέρος ρωσικές, ιταλικές, γερμανικές, γιαπωνέζικες εταιρείες. Οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου επένδυσαν στο έργο αυτό 6,4 δισ. ευρώ.


Ι.Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ