Πέμπτη 22 Νοέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο χωροχρόνος και ο κόσμος

Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ σε μια σκηνή της παράστασης
Ο Ουίλιαμ Κέντριτζ σε μια σκηνή της παράστασης
Ο ιδιοφυής Νοτιοαφρικανός εικαστικός και σκηνοθέτης, βαθύτατα προοδευτικός και πραγματικά καινοτόμος - θεματολογικά, μορφολογικά - δημιουργός Ουίλιαμ Κέντριτζ, θα παρουσιάσει - από σήμερα μέχρι την Κυριακή (8.30 μ.μ.) στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, την τελευταία θεατρική δημιουργία του «Refuse the Hour» (τη χαρακτηρίζει «όπερα δωματίου»). Γιος του διεθνώς γνωστού συνεργάτη του Νέλσον Μαντέλα, συνηγόρου υπεράσπισης φυλακισμένων αγωνιστών κατά του απαρτχάιντ, Σίντνεϊ Κέντριτζ, ο δημιουργός, επηρεασμένος από τις ιδέες του πατέρα του και από τα εφηβικά του χρόνια από το «Κάντο Χενεράλ» του Νερούδα, «που του άλλαξε τη ζωή», όπως λέει, με τα πρωτοπόρα εικαστικά (κινούμενα σχέδια) και τα (multimedia) σκηνικά έργα του κατά του απαρτχάιντ, της αποικιοκρατίας, του καπιταλισμού και επεκτατικών πολέμων, σταδιακά κέρδισε τη διεθνή εκτίμηση.

Πρωταγωνιστώντας στην παράσταση, σαν σύγχρονος παραμυθάς, ο Κέντριτζ ξεκινώντας την αφήγησή του από το μύθο του Περσέα και της Μέδουσας (συμβόλου του κακού), φθάνει στον Αϊνστάιν και τη θεωρία του για το χωροχρόνο και τις μαύρες τρύπες και σε ένα ιστορικό γεγονός: Στα τέλη του 19ου αιώνα η αποικιοκρατική Βρετανία επέβαλε και στη Νότια Αφρική την ώρα Γκρίνουιτς. Κάποιος τότε προσπάθησε να ανατινάξει το Αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς στο Λονδίνο. «Ηταν μια πράξη αντίστασης στην αποικιοκρατία, μια συμβολική πράξη εναντίον του παγκόσμιου ελέγχου του κόσμου», λέει ο Κέντριτζ. Στην παράσταση μετέχουν δεκατρείς χορευτές, μουσικοί, περφόρμερ και τραγουδιστές, σε ένα «ταξίδι» επιστήμης, οντολογίας, κοσμολογίας, πολιτικής, που συνδυάζει την περφόρμανς, το θεατρικό αναλόγιο, την όπερα, το σύγχρονο χορό, την εικαστική εγκατάσταση και βιντεοπροβολές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ