Πέμπτη 28 Φλεβάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Παράδεισοι στην Κόλαση

Αύριο βγαίνουν στις αίθουσες πάμπολλες ταινίες! Οκτώ σε σύνολο, συμπεριλαμβανομένης και, της μεταγλωττισμένης στα ελληνικά, αμερικάνικης οικογενειακής παραγωγής κινούμενων σχεδίων «BARBIE: Η ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΓΙΚΕΣ ΠΟΥΕΝΤ» με την καλλίγραμμη Μπάρμπι, τη φορά αυτή, να πρωταγωνιστεί σε μια σύγχρονη ιστορία, στο ρόλο της Κριστίν μιας νεαρής κοπέλας που ονειρεύεται να γίνει μεγάλη μπαλαρίνα... Τη βδομάδα που διανύουμε υπάρχει και εγχώρια εκπροσώπηση από δύο ταινίες. Μέσα από το τελευταίο φιλμ του Κωνσταντίνου Γιάνναρη «MAN AT SEA» (2011) στο οποίο επιχειρείται συνύπαρξη του προσωπικού προβλήματος με του μεταναστευτικού και μέσα από - τουλάχιστον κατά το ήμισυ - τη βαλκανική συμπαραγωγή του Αλβανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Μπουντίνα με τίτλο «ΞΗΜΕΡΩΜΑ» (2011). Ρηχή, απολύτως προβλέψιμη, «στουμπωμένη» κλισέ και προκαταλήψεις η ταινία, για δυο αδελφούς από την Αλβανία που μεταναστεύουν στην Ελλάδα. Ενσωμάτωση, αφομοίωση, περιθωριοποίηση, οργανωμένο έγκλημα, βεντάλια όλες οι «ελεύθερες» επιλογές στη νέα κοινωνία, μέσα από ένα στερεοτυπικά συμβατικό και κοινότοπο τραχύ κινηματογράφο.

Η ιεραρχική διάταξη των υπολοίπων, θα μπορούσε να απεικονίζεται ως εξής: Στην απόλυτη πρωτιά, η πορτογαλική «ΧΑΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» του Μιγκέλ Γκόμεζ, ταινία δημιουργού, καθαρόαιμος κινηματογράφος τέχνης, έργο σπάνιου λυρισμού. Ερχεται κατόπιν η επανέκδοση μιας παρεξηγημένης Σοβιετικής κινηματογραφικής βερσιόν του «ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗ» του Θερβάντες από το 1957 σε σκηνοθεσία Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, με τον εκπληκτικού εκτοπίσματος Νικολάι Τσερκάσοφ (Ιβάν ο Τρομερός) στον ομώνυμο ρόλο. Στην τρίτη θέση, η χρήσιμη και επίκαιρη ταινία του Γκας Bαν Σαντ «Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ» με τον Ματ Ντάμον. Εικονογραφεί ρεαλιστικά την τακτική των εκβιασμών μιας μεγάλης εταιρείας εξόρυξης φυσικού αερίου σε ξεκληρισμένους φτωχούς Αμερικάνους αγρότες, ώστε να πάρει τη γη τους σε εξευτελιστική τιμή. Λίγο πριν το τέλος κατατάσσεται η άρτια τεχνικά, βραβευμένη με το Α΄ Βραβείο του τελευταίου φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δανέζικη «καταψυγμένη» «ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ» του Τομπίας Λίντχολμ και τέλος η εφηβική -με αντιστοιχίες στο πνεύμα της Sagaτου Twilight- «ΟΜΟΡΦΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ» του Ρίτσαρντ Λα Γκραβενέζε.


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ