Τρίτη 2 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ετοιμη να παραδοθεί στα μονοπώλια
  • Οι μετοχές της «πέρασαν» στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Ιούνη ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία
  • «Ανάπτυξη» υπόσχεται ξανά η συγκυβέρνηση και μέχρι τέλος του έτους - αρχές του επόμενου θα έχει ολοκληρώσει ακόμη ένα έγκλημα σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά τη μεταφορά του συνόλου των μετοχών της στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έπειτα από σχετική απόφαση που έλαβε η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, την περασμένη Παρασκευή, και όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Κ. Χατζηδάκης, τον Ιούνη ξεκινά η σχετική διαδικασία. Χτες, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του υπουργού Υποδομών και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Γ. Εμίρη, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν τεχνικά ζητήματα σχετικά με την έναρξη του διεθνούς διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, επιδίωξη της συγκυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να «τρέξει» παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση της «Rosco», της νεοσυσταθείσας εταιρείας συντήρησης και μίσθωσης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού.

Η υλοποίηση της παραπάνω «μνημονιακής δέσμευσης», όπως την χαρακτηρίζει το υπουργείο Υποδομών, η παράδοση δηλαδή του εθνικού σιδηροδρόμου σε κάποιον από τους ενδιαφερόμενους ευρωπαϊκούς μονοπωλιακούς ομίλους, πρέπει να γίνει εντός του έτους, το πολύ στις αρχές του επόμενου. Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι ακόμη μία λεόντεια υπέρ των μονοπωλίων σύμβαση παράδοσης δημόσιου πλούτου χαρακτηρίζεται από τη συγκυβέρνηση ως «μια πάρα πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση που πρόκειται να φέρει μια ανάπτυξη στη χώρα και θα μπορέσει να αξιοποιήσει κι ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο τα τελευταία χρόνια δεν είχε αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Τα παραπάνω δήλωσε επί λέξει μετά το τέλος της χτεσινής συνάντησης ο Γ. Εμίρης και είναι τόσο αποκαλυπτικά όσο και συνηθισμένα, για τον τρόπο με τον οποίο το ντόπιο πολιτικό προσωπικό και τα ανώτερα κρατικά στελέχη προσπαθούν να δικαιολογήσουν ενώπιον του εργαζόμενου λαού την παράδοση της δημόσιας περιουσίας στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αφού διαδοχικές κυβερνήσεις κατάφεραν με την εφαρμοζόμενη πολιτική τους να «εκτροχιάσουν» τον εθνικό σιδηρόδρομο - μέσω της μη καταβολής της κρατικής επιδότησης και του εξαναγκασμού του ΟΣΕ να δανείζεται από τις τράπεζες με επιτόκια αγοράς για να καλύπτει τα λειτουργικά του έξοδα αλλά και με μια σειρά άλλες μεθοδεύσεις - τώρα ισχυρίζονται ότι ήταν ο δημόσιος χαρακτήρας του που έφταιξε για τις όποιες δυσλειτουργίες του.

Αφού λοιπόν περιέκοψαν 750 θέσεις εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (περίπου το 45% του ανθρώπινου δυναμικού της), κατάργησαν δεκάδες δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα - στην Πελοπόννησο, για παράδειγμα, το πολυδάπανο καινούριο σιδηροδρομικό δίκτυο τέθηκε εκτός λειτουργίας και παραμένει αφύλακτο, βορά στις συμμορίες που το ξηλώνουν για σκραπ - και, το κυριότερο, μετέφεραν όλα τα χρέη, περί τα 10 δισ. ευρώ, στο κράτος, δηλαδή στις πλάτες του εργαζόμενου λαού, τώρα επαίρονται γιατί, όπως λένε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει «οριακή κερδοφορία».

Οφείλουν βέβαια τόσο η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο κυρίως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να απαντήσουν εάν αυτή η «οριακή κερδοφορία» περιλαμβάνει το σύνολο των εξόδων της εταιρείας, δηλαδή και την καταβολή τελών στον ΟΣΕ, για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου. Να υπενθυμίσουμε ότι μετά τους τελευταίους νόμους για την «αναδιάρθρωση» του σιδηροδρόμου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανεξάρτητη σιδηροδρομική εταιρεία και για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου υποχρεούται να καταβάλλει αντίστοιχα τέλη στον ΟΣΕ. Αν ωστόσο τα τέλη αυτά δεν καταβάλλονται κι ούτε πρόκειται να καταβληθούν τότε, η «οριακή κερδοφορία» είναι ψευδής, αλλά το σημαντικότερο είναι πως η συγκυβέρνηση ετοιμάζεται να απαλλάξει τον μελλοντικό ιδιοκτήτη της εταιρείας από μία ακόμη υποχρέωση έναντι του Δημοσίου.

  • Οι κοινοπραξίες «Intrasoft Int. - Intrakat» και «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - UNI SYSTEMS» υπέβαλαν τελικές δεσμευτικές προσφορές στο διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας. Η χρηματοδότηση του έργου θα είναι κατά 40% με κοινοτική επιχορήγηση και κατά 60% μέσω ίδιων πόρων και τραπεζικών δανείων. Να σημειώσουμε ότι με βάση την πείρα, σε παρόμοια έργα η λεγόμενη «ίδια συμμετοχή» σε κεφάλαια δεν φτάνει καν το 10% της αξίας του έργου.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ