Σύμφωνα με χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, προκειμένου να αρχίσουν ξανά οι εργασίες, το Δημόσιο συμφώνησε στις υπέρογκες αποζημιώσεις των 353 εκατ. ευρώ, αν και στα τέλη Νοέμβρη είχε ανακοινωθεί ότι αυτές δεν θα ξεπερνούσαν τα 280 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει μονομερώς την ευθύνη για όλες τις καθυστερήσεις, παρότι οι ίδιοι οι εργολάβοι σταμάτησαν τα έργα εδώ και 2,5 χρόνια, ενώ τίποτε δεν αποκλείει στο μέλλον να εγείρουν και νέες απαιτήσεις που θα επιφέρουν και νέα «πανωπροίκια» εκατομμυρίων.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως παρά τις συμφωνίες αυτές η τελική λύση για την επανεκκίνηση των έργων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Αυτό θα γίνει, όταν συμφωνήσουν και οι τράπεζες που δανειοδοτούν τους μεγαλοεργολάβους και οι οποίες ζητούν μεγαλύτερο επιτόκιο και βέβαια αν οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις περάσουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των νέων αυτών συμβάσεων θα υπάρξουν δραστικές περικοπές και του φυσικού αντικειμένου των έργων, όπως το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Ξυνιάδα - Λαμία κ.ά. η κατασκευή των οποίων θα παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον.