Πέμπτη 6 Ιούνη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
«Ξαναζεσταμένη» η «σούπα» των κινήτρων...

Σα να μην πέρασε μια μέρα από το 2005, όταν ο Π. Τατούλης, ως υπουργός Πολιτισμού, καλούσε τα ξένα κινηματογραφικά μονοπώλια να γυρίσουν ταινίες στην Ελλάδα, για να... «αναπτυχθεί» ο ελληνικός κινηματογράφος, λέγοντας: «Είναι ευκαιρία το ελληνικό φως να φωτίσει το κάδρο σας, οι ελληνικές θάλασσες να αποτελέσουν το σκηνικό σας, τα ελληνικά ορεινά τοπία να γίνουν ο χώρος δράσης της αφήγησής σας, το ελληνικό άστυ να φιλοξενήσει τους χαρακτήρες της πλοκής σας»!

Χτες, σχεδόν μια δεκαετία μετά, ο σημερινός υφυπουργός με αρμοδιότητα σε θέματα Πολιτισμού, Κ. Τζαβάρας, σε συνέντευξη Τύπου για τον κινηματογράφο, από κοινού με τον διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Γρ. Καραντινάκη, επανέλαβε το ίδιο... «όραμα» των κινήτρων - και μάλιστα «ελκυστικών» όπως τα χαρακτήρισε - προς τις ξένες παραγωγές, συνδέοντάς τα, φυσικά, με τον τουρισμό... Τι κι αν τα κίνητρα προς το ξένο κεφάλαιο του οπτικοακουστικού δεν έχουν αποδώσει απολύτως τίποτα στις κινηματογραφίες των χωρών που γυρίζουν τις ταινίες τους, αλλά, αντίθετα, αφήνουν πίσω τους «ερείπια», βαθαίνοντας την εμπορευματοποίηση του κινηματογράφου! Η κυβέρνηση, όπως και οι προκάτοχοί της, κινείται ακριβώς πάνω στα ίδια χνάρια της ενίσχυσης των μονοπωλίων και της μετατροπής των κινηματογραφιστών σε υπαλλήλους τους ή σε «ζητιάνους» της οπτικοακουστικής αγοράς.

Ο υπουργός χαρακτήρισε «παρεξήγηση» τα περί κατάργησης του ΕΚΚ, που προέκυψαν από συνέντευξη σε εφημερίδα του εμφανιζόμενου ως «συμβούλου» του υπουργού για θέματα κινηματογράφου, Γ. Σολδάτου, είπε ότι υπάρχουν «κενά» και «ατέλειες» στον κινηματογραφικό νόμο του 2010, χωρίς να τα κατονομάσει, αλλά σαφώς χωρίς να αμφισβητείται ο βασικός, αντιδραστικός του προσανατολισμός, ότι υπάρχει «έλλειμμα» στην προβολή του ελληνικού κινηματογράφου από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ότι πρέπει να ενισχυθούν τα περιφερειακά φεστιβάλ (Δράμας, Ολυμπίας) με τη μετατροπή τους σε «θεσμικές οντότητες» και ότι η Ταινιοθήκη πρέπει να γίνει το αρχείο του συνόλου της ελληνικής οπτικοακουστικής παραγωγής.

Ο Γ. Καραντινάκης παρουσίασε τα πεπραγμένα της διοίκησης του ΕΚΚ, από τα οποία προκύπτει, μεταξύ άλλων, αποπληρωμή των χρεών του προς την παραγωγή, είσπραξη μεγάλου μέρους των οφειλών προς το Κέντρο από απόδοση ΦΠΑ. Ωστόσο, παραμένει γεγονός ότι τα 1,9 εκ. ευρώ της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης, αφ' ενός δεν επαρκούν, αφ' ετέρου αποτελούν μόνο ένα πολύ μικρό μέρος της προσδοκώμενης χρηματοδότησής του, αφού ο βασικός προσανατολισμός είναι οι «χορηγίες», η επιστροφή ΦΠΑ και η επιστροφή φόρου από τα εισιτήρια των αιθουσών. Ομως, όπως αποδεικνύεται, για την επιστροφή του ΦΠΑ δόθηκαν μάχες που δεν εξασφαλίζει κανείς ότι θα ευοδωθούν στο μέλλον, ενώ τα εισιτήρια έπεσαν περισσότερο από 20% το πρώτο πεντάμηνο του 2013. Ουσιαστικά, επιβεβαιώθηκε ότι το ΕΚΚ, ως ΝΠΙΔ, δεν είναι, για το αστικό κράτος, παρά ένα, ακόμη, «μαγαζί» που «οφείλει» να τα βγάλει πέρα μόνο του. Κατά τ' άλλα και ο Γ. Καραντινάκης μίλησε για προσέλκυση ξένων παραγωγών.

Τέλος, ο υπουργός είπε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί το ωράριο των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Οσοι έχουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα θα λειτουργούν 8 με 8, ενώ για τους εργαζόμενους του Ελληνικού Κέντρου Βιβλίου επανέλαβε ότι θα «απορροφηθούν» σε άλλες υπηρεσίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ