Παρασκευή 26 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΣΠΑΝΙΑ
Εκατόμβη θυμάτων στις ράγες

Η στιγμή του εκτροχιασμού
Η στιγμή του εκτροχιασμού
ΜΑΔΡΙΤΗ.--

Εικόνες κόλασης αντίκρισαν τα σωστικά συνεργεία που έσπευσαν στο σημείο όπου σημειώθηκε το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα αργά το βράδυ της Τετάρτης προς Πέμπτη, στη βορειοδυτική Ισπανία, στην περιοχή της Γαλικίας. Υπερταχεία αμαξοστοιχία που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μαδρίτη - Φερόλ, εκτροχιάστηκε (όλα τα βαγόνια, εκ των οποίων αρκετά συγκρούστηκαν με τον περιβάλλοντα τοίχο) περίπου πέντε χιλιόμετρα πριν από το σταθμό της πόλης Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα, με αποτέλεσμα, μέχρι χτες βράδυ, ο απολογισμός να καταμετρά 80 νεκρούς και περισσότερους από 130 τραυματίες εκ των οποίων οι 32 νοσηλεύονται σε πολύ κρίσιμη κατάσταση.

Στο τρένο επέβαιναν 247 επιβάτες αλλά δεν είχε ακόμη αποσαφηνιστεί μέχρι αργά χτες πόσα μέλη είχε το πλήρωμά του. Μεταξύ των επιβατών βρίσκονταν και τουρίστες, οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται και στα θύματα. Επί τόπου μετέβη ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, Μαριάνο Ραχόι, ενώ κηρύχθηκε τριήμερο πένθος στη χώρα.

Οι ισπανικές αρχές ανακρίνουν τον οδηγό της αμαξοστοιχίας, ο οποίος, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, φέρεται να είπε κατά τη διάρκεια του απεγκλωβισμού του ότι το τρένο είχε φθάσει τα 190 χιλιόμετρα την ώρα ενώ το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο σημείο είναι 80 χιλιόμετρα, επειδή είναι στροφή. Ο πρόεδρος των ισπανικών σιδηροδρόμων, Χούλιο Γκόμεζ Πομάρ, δήλωνε στην «ελ Μούντο», ότι ο 52χρονος οδηγός έχει εμπειρία 30 χρόνων, οδηγεί στη συγκεκριμένη γραμμή εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο και ισχυριζόταν ότι η αμαξοστοιχία είχε περάσει από έλεγχο το ίδιο πρωί. Υπενθύμισε, επίσης, ότι τα τελευταία χρόνια η εταιρεία είχε προχωρήσει σε πολλές επενδύσεις στο δίκτυο και σε αναβαθμίσεις.

Το «μαύρο κουτί» της αμαξοστοιχίας που αναμένεται να ρίξει φως στο κομβικό ερώτημα αν όντως υπήρξε υπερβολική ταχύτητα που οφείλεται, σε τεχνικό πρόβλημα ή σε ανθρώπινο λάθος. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα είναι το πλέον πολύνεκρο στην Ισπανία από το 1972, οπότε είχε εκτροχιαστεί τρένο στην Ανδαλουσία, στο νότο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 76 άνθρωποι και να τραυματιστούν 68. Πάντως τους τελευταίους μήνες η αντιλαϊκή κυβέρνηση του Μαριάνο Ραχόι έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της να προχωρήσει στην απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση, κάτι που συναντά τις αντιδράσεις των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ