Παρασκευή 6 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Αλιέντε

«MACHUCA»
«MACHUCA»
Ξεκίνησε χτες στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 και Μ. Αλεξάνδρου, στάση μετρό «Κεραμεικός») το μεγάλο κινηματογραφικό αφιέρωμα της «New Star» στον ηρωικό Πρόεδρο της Χιλής, Σαλβαδόρ Αλιέντε, με αφορμή τα 40 χρόνια από τη δολοφονία του (11/9/1973) και την επιβολή της χούντας του Πινοτσέτ. Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται στις 11/9. Θα προβληθούν 22 ταινίες (μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ) για τον Αλιέντε και τη Χιλή, ενώ παράλληλα λειτουργεί έκθεση φωτογραφίας, αφίσας και ντοκουμέντων.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής: Σήμερα, από 7.30 μ.μ.: «Ο πόλεμος με τις μούμιες» (1974), ντοκιμαντέρ παραγωγής ΓΛΔ, των σκηνοθετών Χαϊνόφσκι και Σόιμαν, οι οποίοι ερευνούν και αναλύουν τα αίτια του πραξικοπήματος. «Υπόθεση Πινοτσέτ» (2001) ντοκιμαντέρ του Πατρίτσιο Γκουζμάν για τις γυναίκες θυμάτων της χούντας, που μετά από 25 χρόνια (!!!) κλήθηκαν για ακρόαση από τον δικαστή Μπαλτάσαρ Γκαρθόν. «Ο αγνοούμενος» (1982) του Κώστα Γαβρά, με επίκεντρο τη χούντα της Χιλής (βραβεύθηκε και με «Οσκαρ»).

Σάββατο: «Ξεχασμένη Μνήμη» (2006) ντοκιμαντέρ του Niles Atallah, για το Chacabuco, την εγκαταλειμμένη πόλη, στρατόπεδο - φυλακή στην εποχή του Πινοτσέτ στη βόρεια Χιλή. «Ματσούκα» (2004) του Andres Wood, με επίκεντρο δυο αγόρια διαφορετικών τάξεων στη Χιλή του 1973. «Νο» (2012) ισπανικό πολιτικό δράμα, του Pablo Larran, με επίκεντρο το δημοψήφισμα του Πινοτσέτ (1988).

Κυριακή: «Η μάχη της Χιλής: Μέρος 1ο, Η εξέγερση της μπουρζουαζίας» (1975) ντοκιμαντέρ του Πατρίτσιο Γκουζμάν, που παρουσιάζει τις προσπάθειες της κυβέρνησης Αλιέντε για ριζικές κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές και τη λυσσασμένη αντίδραση της ντόπιας αστικής τάξης και των ΗΠΑ. «Αλύγιστος στη Φωτιά» (1978) ντοκιμαντέρ παραγωγής ΓΛΔ, των Χαϊνόφσκι - Σόιμαν, που παρουσιάζει λεπτό προς λεπτό την τελευταία μάχη του Σαλβαδόρ Αλιέντε στο Προεδρικό Μέγαρο της Μονέδα, σύμφωνα με τις διηγήσεις των λιγοστών συντρόφων του που επέζησαν και ειδικά του στενού του φίλου Ντανιέλο Μπερτολίν, ο οποίος έμεινε δίπλα στον Αλιέντε μέχρι το τέλος. «Πουθενά» (2002) μυθοπλασία του Luis Sepulveda: Σε μια απ' τις αναρίθμητες δικτατορίες στη Λατινική Αμερική ένας εγκαταλειμμένος σιδηροδρομικός σταθμός ονομάζεται «Πουθενά» και χρησιμοποιείται ως στρατόπεδο συγκέντρωσης κι εξόντωσης αγωνιστών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ