Συγκεκριμένα, η Ερώτηση αναφέρει:
«Η νέα ακαδημαϊκή χρόνια βρίσκει τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, με σοβαρή αδυναμία να εκπληρώσουν τις βασικές τους λειτουργίες.
Τεράστια είναι τα προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη διδακτικού προσωπικού, λόγω της γήρανσης του ΔΕΠ, της περικοπής των εκτάκτων και συμβασιούχων διδασκόντων έως και 95% σε αρκετά Ιδρύματα. Η έλλειψη διδακτικού προσωπικού οδηγεί ήδη πολλά ιδρύματα σε αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με αποδυνάμωση στο ίδιο το αντικείμενο σπουδών. Τα εργαστήρια γίνονται θεωρητικά μαθήματα στα ΤΕΙ, οι σπουδαστές στοιβάζονται κυριολεκτικά σε ανεπαρκή αμφιθέατρα και εργαστηριακούς χώρους, περιμένουν σε λίστες για να γραφτούν στα εργαστηριακά μαθήματα και δεν είναι βέβαιο ότι θα διδαχθούν, παρατείνουν αναγκαστικά τις σπουδές τους. Η μετακύληση της μισθοδοσίας του εκτάκτου εκπαιδευτικού προσωπικού σε ίδιους πόρους των Ιδρυμάτων τα εξωθεί είτε στη δραστική περικοπή μαθημάτων είτε στην αναζήτηση "χορηγών" που μεταφέρουν τις επιχειρηματικές τους επιδιώξεις μέσα στο ίδιο το περιεχόμενο των σπουδών.
Σε κρίσιμο πρόβλημα αναδεικνύεται η διαθεσιμότητα 1.349 διοικητικών υπαλλήλων, που δημιουργεί σοβαρότατα ζητήματα λειτουργίας σε πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες, γραμματείες, λέσχες, εργαστήρια κ.λπ. Η αξιολόγησή τους, όπως και στο υπόλοιπο δημόσιο, είναι το όχημα για να σαρωθούν τα εργασιακά δικαιώματα, να ανοίξει πλέρια ο δρόμος για την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των ιδρυμάτων. Η απειλή παρέμβασης του εισαγγελέα, προκειμένου να δοθούν οι λίστες των εργαζομένων σε διαθεσιμότητα καθώς και ο εκβιασμός που απευθύνει το αρμόδιο υπουργείο στους εργαζόμενους είναι έκφραση της καταστολής που συνοδεύει την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική πολιτική της συγκυβέρνησης και στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Το "νέο" Πανεπιστήμιο θα το πληρώσουν ακριβά οι εργαζόμενοι, οι φοιτητές - σπουδαστές της λαϊκής οικογένειας, οι διδάσκοντες που αρνούνται να εμπλέξουν τα επιστημονικά τους καθήκοντα με επιχειρηματικά συμφέροντα που διαπερνάν ήδη τα πανεπιστήμια και επιδιώκουν να καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών και τις εκπαιδευτικές λειτουργίες των Ιδρυμάτων. Το ζήτημα της ελλειμματικής χρηματοδότησής τους από το κράτος είναι το εργαλείο για τις παραπάνω αντιλαϊκές επιδιώξεις».
Οι βουλευτές ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε: