Τετάρτη 13 Νοέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολοκληρώνεται η συμφωνία επέκτασης της «Cosco» στον Πειραιά

Την πραγματικότητα με το κεφάλι κάτω παρουσιάζει η κυβέρνηση για τους όρους της νέας σύμβασης

Με τη σύμβαση, η κυβέρνηση παραχωρεί το δυτικό μέτωπο του λιμανιού του Πειραιά για την επέκταση των δραστηριοτήτων του κινεζικού μονοπωλίου
Με τη σύμβαση, η κυβέρνηση παραχωρεί το δυτικό μέτωπο του λιμανιού του Πειραιά για την επέκταση των δραστηριοτήτων του κινεζικού μονοπωλίου
Στα «τελειώματα» βρίσκεται η υπογραφή της νέας σύμβασης ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην «Cosco», με την οποία διασφαλίζεται επέκταση της κινέζικης πολυεθνικής στο λιμάνι του Πειραιά. Η συμφωνία ολοκληρώνεται εν μέσω οξυμένων ανταγωνισμών ανάμεσα σε μονοπώλια διαφορετικών κρατών, για το ποιος θα βάλει στο χέρι τον ΟΛΠ ΑΕ και θα ελέγξει σε μεγάλο βαθμό μια από τις βασικές πύλες εισόδου εμπορευμάτων και ανθρώπων στην ΕΕ.

Το σχέδιο τροποποίησης της ισχύουσας σύμβασης μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) και της ΣΕΠ δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Με τη σύμβαση, η κυβέρνηση παραχωρεί το δυτικό μετώπου του λιμανιού του Πειραιά για την επέκταση των δραστηριοτήτων του κινεζικού μονοπωλίου, με επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ. Για «αντάλλαγμα», η «Cosco» λέει ότι θα δημιουργήσει μερικές εκατοντάδες θέσεις εργασίας, 700 συνολικά, με μισθούς και εργασιακά δικαιώματα Κίνας.

Χαρακτηριστικό της συμφωνίας, αποτελεί η πρόβλεψη για αναστολή της καταβολής του ενοικίου από την «Cosco» που προέβλεπε η αρχική, μέχρις ότου το ΑΕΠ της χώρας επιστρέψει στα επίπεδα του 2008 και εφόσον σημειώνεται ετήσια αύξηση 2%! Στο μεταξύ, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ - θυγατρική της «Cosco Pacific») υποχρεούται να καταβάλλει μόνο ένα ποσοστό επί του τζίρου της, ύψους 21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017.

Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο, η ΣΕΠ αναλαμβάνει την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και ΙΙΙ που εκμεταλλεύεται σήμερα η ίδια.

Η κατασκευή του Προβλήτα Πετρελαιοειδών δε θα γίνει φυσικά «χαριστικά», αλλά το συνολικό του κόστος θα το αποπληρώσει ο ΟΛΠ σε 22 χρόνια με ετήσιο επιτόκιο που θα υπολογίζεται βάσει του ευρωπαϊκού διατραπεζικού επιτοκίου (euribor) προσαυξημένο με 4%. Το σχέδιο συμφωνητικού έχει αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ. Αν τελικά εγκριθεί θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας κατά τον υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη, αποτελεί απόδειξη ότι «η εικόνα της χώρας μας αλλάζει. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια». Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η αναστολή καταβολής του ετήσιου τιμήματος από τη ΣΕΠ θα αντισταθμιστεί από την αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων που θα φορτοεκφορτώνονται στις εγκαταστάσεις της και τη συνακόλουθη αύξηση των συνολικών εσόδων που προσδοκά η εταιρεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ