Σάββατο 16 Νοέμβρη 2013 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ
Διαδηλώσεις κατά των αντιλαϊκών μέτρων

ΡΩΜΗ.--

Διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν, χτες, σε δεκάδες πόλεις της Ιταλίας από εργαζομένους και συνταξιούχους που αντιδρούν στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, προβλέπει «πάγωμα» των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, μείωση των κρατικών δαπανών, διατήρηση της υψηλής φορολογίας που έχει υιοθετηθεί στο όνομα της αντιμετώπισης του προβλήματος του χρέους. Οι διαμαρτυρίες πραγματοποιήθηκαν σε περισσότερες από 100 πόλεις, με βασικό αίτημα την άρση των μέτρων λιτότητας, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την αντιμετώπιση της ανεργίας, την αύξηση της φορολογίας στα μεγάλα εισοδήματα και τη μείωση στα μικρότερα. Στο δρόμο βρέθηκαν χτες και οι μαθητές σε πολλές πόλεις της Ιταλίας ζητώντας περισσότερα χρήματα για τη δημόσια Παιδεία και τερματισμό της πολιτικής λιτότητας και περικοπών.

Βροχή πτωχεύσεων

Ο μεγαλύτερος αριθμός πτωχεύσεων εταιρειών την τελευταία δεκαετία καταγράφεται στην Ιταλία, το πρώτο 9μηνο του 2013, σύμφωνα με την εταιρεία Cerved που ειδικεύεται σε επιχειρηματικές αναλύσεις στη χώρα. Οι χρεοκοπίες έφτασαν στο διάστημα αυτό τις 9.902, κατά 12% περισσότερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Η πλειοψηφία των αιτήσεων χρεοκοπίας κατατίθεται από επιχειρήσεις του τριτογενούς τομέα και ακολουθούν βιομηχανίες και βιοτεχνίες ενδυμάτων, ενώ οι περισσότερες προέρχονται από τις περιφέρειες του Μιλάνου, της Μπολόνια, της Βενετίας και της Ρώμης.

Θρίλερ με την «Alitalia»

Την απόφασή του να μη συμμετάσχει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, που αποτελεί το λεγόμενο σχέδιο διάσωσης της αεροπορικής εταιρείας «Alitalia», ανακοίνωσε ο μεγαλύτερος μέτοχός της, η γαλλο-ολλανδική κοινοπραξία «Air France - KLM», που κατέχει το 25% του ιδιωτικοποιημένου από το 2008 ιταλικού αερομεταφορέα. Η γαλλο-ολλανδική κοινοπραξία υποστήριξε ότι αν και το σχέδιο «διάσωσης» της «Alitalia» βαδίζει στη σωστή κατεύθυνση, δεν είναι αρκετά τολμηρό και δεν διασφαλίζει σημαντική μείωση του χρέους της. Σύμφωνα με πληροφορίες του ιταλικού πρακτορείου ANSA, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας έχει εγκρίνει ένα σχέδιο 500 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο προβλέπει χορήγηση από την ιταλική κυβέρνηση 75 εκατομμυρίων ευρώ (παίρνοντας τον έλεγχο και του 15% των μετοχών), από τα Ιταλικά Ταχυδρομεία άλλων 75 εκατομμυρίων, τη συνεισφορά 150 εκατομμυρίων από τους νυν μετόχους και την εξεύρεση άλλων 200 εκατομμυρίων από τραπεζικά δάνεια.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει απολύσεις 2.000 υπαλλήλων, με τις μισές περίπου να προέρχονται από μη ανανέωση συμβάσεων, καθώς και από την κατάργηση αρκετών εσωτερικών δρομολογίων της εταιρείας και μερική αύξηση των ηπειρωτικών και διηπειρωτικών της δρομολογίων. Η τελική απόφαση φέρεται ν' αναβλήθηκε για μετά τις 20 Νοέμβρη, οπότε θα έχει καταληχθεί η τελική στάση που θα τηρήσουν τα Ιταλικά Ταχυδρομεία αλλά και δύο ακόμη ιταλικές τράπεζες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, οι Intesa Sanpaolo και UniCredit, ενώ φαίνεται ότι γίνονται συνομιλίες για συμμετοχή στο μετοχικό σχήμα και άλλων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως είναι οι AirChina, Aeroflot και Etihad.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ