Κυριακή 9 Μάρτη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΣΚΑΚΙ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΚΑΚΙ
Κανονισμοί

(Τελευταίο)

Ολοκληρώνοντας τη χρήσιμη παρουσίαση του Καλλιτεχνικού Σκακιού και τους Κανονισμούς Λύσης Προβλημάτων από τον πρωταθλητή Ελλάδας Νίκο Μενδρινό, φθάνουμε στα Αντίστροφα προβλήματα (selfmates). Σ' αυτά παίζουν πρώτα τα λευκά και εξαναγκάζουν τον αντίπαλό τους (ο οποίος αντιστέκεται προσπαθώντας να αποφύγει να κάνει ματ τα λευκά!), να τα κάνει ματ σε ορισμένο αριθμό κινήσεων. Στα selfmates, δηλαδή, λευκά και μαύρα θέλουν να... χάσουν, αλλά ο λευκός είναι αυτός που το καταφέρνει.

Ο εξαναγκασμός των μαύρων να παίξουν αυτό που θέλουμε γίνεται με δύο τρόπους: α) Είτε πρέπει να αντιμετωπίσουν ένα σαχ (σύμφωνα με τους κανονισμούς είναι υποχρεωτικό να αντιμετωπιστεί!) και αντιμετωπίζοντας το σαχ κάνουν ματ τα λευκά.

β) Είτε δεν έχουν άλλη κίνηση να κάνουν (βρίσκονται σε θέση Τσούκτσβανγκ) και αναγκάζονται να παίξουν την κίνηση που κάνει ματ τα λευκά. Και εδώ βέβαια οι κανόνες του σκακιού (ο βασιλιάς απαγορεύεται να πάει σε τετράγωνο όπου απειλείται, ένα σαχ είναι υποχρεωτικό να αντιμετωπιστεί κ.λπ.) βρίσκονται σε πλήρη ισχύ.

Σ' ένα αντίστροφο 2 κινήσεων (συμβολισμός: (s #2) έχει η λύση τη μορφή: 1. κίνηση Λευκών - κίνηση Μαύρων 2. Κίνηση Λευκών - κίνηση Μαύρων (η οποία κάνει ματ στα λευκά).

Στο διάγραμμα αυτού του κειμένου βλέπουμε ένα παράδειγμα αντίστροφου ματ σε (2) δύο κινήσεις - s#2.

Η απάντηση στο βοηθητικό (h # 2) στο ε' μέρος ήταν: 1. Αβ2+ Ργ4 2. Αα3+ ματ!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ