Πέμπτη 29 Μάη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΣΑΝΤΡΑ ΝΕΤΕΛΜΠΕΚ
Απρόσμενος έρωτας

Το κινηματογραφικό είδος που αφηγείται ιστορίες για συνταξιούχους όλο αυξάνει... Ιδού ακόμα μία, καθωσπρέπει ακαδημαϊκής γραφής, εκδοχή του ισχυρισμού «Ασε να γίνουν τα στερνά σου τα καλύτερα χρόνια της ζωής σου». Το άγνωστο (σε μας) μυθιστόρημα (βάση του σεναρίου) της Φρανσουάζ Ντορνέρ δεν μπορεί παρά να είναι καλύτερο από την ταινία της οποίας ουσιώδες πρόβλημα είναι η γλυκανάλατη (τυπικά γερμανική) ανιαρή προσέγγιση. Βεβαίως και μας αρέσουν τα σιωπηλά, αργά φιλμ που χρειάζονται χρόνο για ν' αποδώσουν την καθημερινότητα των ηρώων τους, αρκεί να κατορθώνουν να γραπώνουν το θεατή. Παρά τις συμπαθείς ερμηνείες, ούτε η ιστορία, ούτε η δραματουργική της απόδοση αποδεικνύονται ικανές να «χτίσουν» κάτι ενδιαφέρον... Ταινία πέραν του δέοντος «σικ» και ανιαρή!

Το θέμα - νεαρή και όμορφη ύπαρξη μεταγγίζει ζωή σε ηλικιωμένο - λειτουργεί στο σινεμά. Το είδαμε στον Γούντι Αλεν ή ακόμα στο «Lost in Translation». Προσωπικά αντιμετωπίζω μεγάλη δυσκολία να πειστώ ότι οι χαρακτήρες της ταινίας «βρήκαν» ο ένας τον άλλον! Ιδιαίτερα με το ξεκρέμαστο πορτρέτο της κοπέλας. Αλλά και ο κ. Μόργκαν δεν πάει πίσω. Ζει ενεργητικά απομονωμένος στο διαμέρισμά του στο Σεν Ζερμέν. Δεν μπορεί να ξεπεράσει τον, πριν 3 χρόνια, θάνατο της γυναίκας του. Ούτε η κυρία Λεβί (Αν Αλβαρό, από την εκ-πλη-κτι-κή ταινία της Ανιές Ζαουί «Le gout des autres» 2000), που προσπαθεί να τον μάθει γαλλικά, καταφέρνει να τον «ξεπαγώσει». Ο κ. Μόργκαν, που μετά από πολλά χρόνια στο Παρίσι λέει merci (ευχαριστώ) με τονισμό mercy (οίκτος) ... Οταν λοιπόν συναντά την αγγελική, αγγλόφωνη Πολίν, του ξαναγεννιέται η όρεξη για ζωή μέσα από μια σχέση πατέρα / κόρης. Η ταινία αλλάζει κατευθυντήρια γραμμή όταν εμφανίζονται τα μεγάλα παιδιά του κ. Μόργκαν από την Αμερική. Αλλάζει ξανά κατεύθυνση όταν εστιάζει στο δράμα τριγώνου που ανακύπτει όταν η Πολίν αρχίζει ερωτική σχέση με το δύσκαμπτο γιο του κ. Μόργκαν. Κι όταν όλες οι παρεξηγήσεις διαλευκαίνονται, όταν έρχεται η γαλήνη μέσα από την κατανόηση και συμφιλίωση, η ταινία έχει πια χάσει το παιχνίδι, αφήνει στο στόμα τη γεύση μιας ανιαρής φιλμικής εμπειρίας.

Παίζουν: Μάικλ Κέιν, Κλεμάνς Ποεζί, Τζάστιν Κερκ, Αν Αλβαρό, Γκίλιαν Αντερσον κ.ά.

Παραγωγή: ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ, ΓΑΛΛΙΑ, ΗΠΑ (2013)

----------------------


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ