Τετάρτη 4 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αυθαιρεσία και απαράδεκτη δημιουργία συνειρμών

Σήμερα, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, κάτοχος της περίφημης Συλλογής Κωστάκη «Ρωσική Πρωτοπορία», εγκαινιάζει στη Θεσσαλονίκη, στη Μονή Λαζαριστών, μια σημαντική έκθεση «Σολομών Νικρίτιν - Τζορτζ Γκρος που θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη. Πολιτικός τρόμος και κοινωνική παρακμή στην Ευρώπη του μεσοπολέμου. Σχέδια και χαρακτικά».

Ο Νικρίτιν ήταν υποστηρικτής του Λένιν και των μπολσεβίκων. Στο σχετικό Δελτίο Τύπου που ενημερώνει για την έκθεση, οι διοργανωτές γράφουν για τον Νικρίτιν την εξής, απολύτως αυθαίρετη, εκτίμηση: «...μέσα από το έργο του συχνά ασκεί ενδόμυχα κριτική στον ανερχόμενο απολυταρχισμό του σταλινικού καθεστώτος». Από πού προκύπτει αυτό; Η αυθαιρεσία είναι προφανής από την ίδια τη διατύπωσή τους. Σε μια έκθεση έργων τέχνης που αποτυπώνουν την αγριότητα του φασισμού ποια είναι η σκοπιμότητα να δημιουργηθούν ανιστόρητοι συνειρμοί ταύτισης του φασισμού με τον κομμουνισμό, χρησιμοποιώντας τον Στάλιν; Πάνω σε τέτοιες αυθαιρεσίες θα βασιστεί η ξενάγηση των επισκεπτών για τα έργα τέχνης των Νικρίτιν και Γκρος;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ